Google testuje měření návštěv prodejny na základě online reklamy
Ačkoliv svět e-commerce je stále významnější, velké množství nákupů stejně proběhne na kamenné prodejně. Není tedy divu, že inzerenty Google zajímá, jestli takový nákup ovlivnili svou internetovou reklamou. Google proto již delší dobu poskytuje data o odhadech offline konverzí. Nyní je rozšíří i o odhady samotných návštěv obchodu.
Části a faktory v rámci nákupního procesu zahrnujícího návštěvu kamenného obchodu. Zdroj: Google ČR
Internet a chytré telefony nám často pomáhají při výběru požadovaného zboží v kamenném obchodě. Nicméně, i zde je možné, že naše rozhodnutí má na svědomí jedna z pečlivě zvolených online reklam. Výzkum Google dokonce uvádí, že 32 % zákazníků navštívilo obchod na základě reklamy, kterou viděli online. Google se již dlouho snaží v rámci Estimated Total Conversions měřit i offline konverze, a dát tak svým inzerentům přesnější informace o výkonu jejich reklamy. Nyní společně s předními americkými inzerenty testuje rozšíření o odhad návštěv obchodu, které má na svědomí určitá reklama.
Již vloni představil Google Adwords novou metriku - odhadované konverze. Tato metrika slouží pro dodání přesnějších informací o výkonu reklamy mimo online prostředí nebo na jiném zařízení. Nyní přichází s dalším vylepšením a to jsou údaje o tom, kolik zákazníků vešlo do obchodu právě díky nějakému online inzerátu. Nicméně, je potřeba si uvědomit, že všechny údaje jsou pouze odhady. I přesto však Adwords svým inzerentům nabízí přesnější vhled do složitěji měřitelných konverzí.
Jak to má fungovat?
Vyhledávač vyhodnotí, zda se některý z uživatelů, který s Google sdílí polohu svého chytrého telefonu, nenachází poblíž inzerentova obchodu. Pokud navíc před méně než měsícem kliknul na reklamu, návštěva obchodu v rámci Adwords je na světě. Pořád se však jedná jen o odhad, protože vydání konkrétních dat o jednom uživateli by znamenalo porušení bezpečnosti. Proto inzerenti získávají tato data na úrovni kampaně a pouze obecně.
Odhad návštěv obchodu zatím není veřejně k dispozici, ale někteří inzerenti již tuto možnost vyzkoušeli a mají své výsledky. Například testovací provoz u PetCenter odhalil, že 10 až 18 % všech kliknutí na reklamu vede k návštěvě offline obchodu. To zní docela zajímavě. V blízké budoucnosti by metrika měla být dostupná i klasickým inzerentům.
Kam dál?
Chcete se o ROPO efektu dozvědět více? Přečtěte si článek Význam ROPO efektu: Z online světa do kamenného obchodu.
Zdroj: SearchEngineLand, Inside Adwords