Google zpřístupní zprávy v Mapách a Vyhledávání více firmám
- Jak zlepšit efektivitu prodeje?
- Jak komunikovat se zákazníky?
- Jak vycházet vstříc klientům?
- Jak zpracovat funkční strategii?
Google se snaží podpořit firmy, aby mohly poskytovat efektivnější zákaznickou podporu a ruku v ruce se tím má podpořit i zákaznická loajalita. V rámci těchto snah Google umožnil firmám, které využívají nástroj Moje firma, aby posílaly uživatelům zprávy skrze Mapy a Vyhledávání.
Lidé tedy například budou v blízkosti vašeho podniku, řekněme cukrárny. Vyhledají si vás na Mapách, zvolí tlačítko Zprávy a následně vám napíší, zda můžete připravit konkrétní typ dortu. V případě obchodu s obuví se mohou zajímat, zda máte konkrétní boty v jejich velikosti apod.
Tyto Business Messages využívá stále více podniků, v porovnání s loňským rokem jich je letos konkrétně dvakrát tolik. Velký vliv zde hrála i koronavirová krize, protože zprávy umožnily podnikům, aby zůstaly v rychlém kontaktu se zákazníky.
A právě proto, že se tyto zprávy ukázaly coby efektivní, tak se rozhodl Google, že tuto funkcionalitu nabídne všem druhům firem.
Jake Mintz, produktový manažer pro Business Messages, k tomuto nástroji uvedl:
„Pro lepší propojení se zákazníky jsme nedávno představili nové chytré odpovědi, galerii produktů a unikátní uvítací zprávy. Navíc dochází k plynulému přechodu z automatických odpovědí na osobu ze zákaznického servisu.“
Mezi prvními, kdo Business Messages vyzkoušely, byly firmy jako Woolworths, Walmart a MyGov. Jednotlivé firmy využívají zmíněný nástroj nejen k zodpovězení zákaznických dotazů, ale také k prodeji produktů, protože skrze ně sdílí i videa či ukázky produktů.
Google ovšem upozorňuje, že je důležité, aby podniky reagovaly na tyto dotazy do 24 hodin. Pokud tak neučiní, může jim být tato funkce deaktivována.
Zmíněné zprávy jsou k dispozici v rámci operačních systémů Android a iOS. Aktuálně je tento nástroj pouze v anglickém jazyce, nicméně dle Googlu budou následovat i další jazykové mutace.