Guinness hraje na city
Spojení pivo a sport je hodně velkým klišé. Ale že jde i stokrát opakovaný námět udělat novým způsobem, dokazuje reklama od irského pivovaru Guinness. Reklama, ve které hraje skupina vozíčkářů basketbal, se stala téměř okamžitě hitem. Obsahuje totiž dost nečekaný zvrat. A moc dobře to hraje na city.
Reklama stihla nasbírat za 3 týdny od zveřejnění přes 6,5 milionu zhlédnutí. Navíc se nelíbí pouze lidem na YouTube, ale je oceňována i na sociální síti Reddit, která funguje v podstatě na principu diskuzního fóra a agregátoru zpráv.
Dobrý pocit z pěkné práce ale tvůrcům kazí to, že podobné dílo už tady v podstatě je. Se stejným konceptem pracuje i tato reklama na nanuky.
U piva a sportu ještě nějakou chvíli zůstaneme. V Americe skončil nedávno tenisový svátek. Na US Open si připravil holandský Heineken speciální akci pro stále rostoucí základnu uživatelů Instagramu. Využil v podstatě obyčejnou hru, kdy mají lidé hledat na obrázcích skryté nápovědy. Když se jim na více jak 250 fotkách diváků podařilo najít ty správné nápovědy, mohli vyhrát lístky na finále mužské dvouhry.
Pokud jste si otevřeli Instagram účet Heinekenu přes web, tak se asi divíte, proč je všechno na ležato. Zde mají výhodu uživatelé mobilní aplikace, Když svůj mobil dáte na stranu, tak se vám obrázky složí do jedné velké mozaiky plné nápověd. Byla to hodně povedená hra.
Zdroje: www.mashable.com, www.adverblog.com, www.creativity-online.com