Hra o trůny, hashtagy a retweety

8. 4. 2014 | Petr Michl
Marketing se točí čím dál víc kolem událostí vyvolávající buzz v sociálních médiích. Ukázala to i premiéra nové řady seriálu Hra o trůny, na kterém se přiživila řada značek. Podívejte se jak.

Včerejší premiéra nové série seriálu Hra o trůny byla nejlepším důkazem fenoménu druhé obrazovky" i toho, že marketing se čím dál více točí kolem událostí spojených se sociálním buzzem. Prvnímu dílu čtvrté série předcházela velká mediální masáž zvyšující zájem divácké obce populární série. Jako lakmusový papírek sociálního buzzu může posloužit třeba Mashable, portál, který už není platformou s informacemi pro odborníky na sociální média, ale mnohem spíš shromaždištěm všeho, co na nich může být populární. Za poslední týden věnoval Game of Thrones 13 článků. Na trendy témata se ale snaží čím dál více reagovat i značky.

U televizních stanic je důvod propagace jasný. Novozélandská stanice Sky postavila na náměstí v Aucklandu velkou sochu obecně nenáviděné krále Joffreyho a uspořádala její online stržení. Za lano se tahalo s pomocí tweetů  s hashtagem #bringdowntheking mohli lidé přispět svým dílem k dalšímu škubnutí směřujícímu k povalení sochy. Jak se to podařilo, se můžete podívat na videu níže (samotný pád začíná cca v 1:25 - pozn. red.) nebo na microsite BringDownTheKing.

Platforma pro správu sociálních sítí HootSuite dokonce vytvořila video jako parafrázi znělky seriálu. Místo jednotlivých rodů ovšem vystupují z rovného povrchu symboly sociálních médií, od ostrova Twitter plného poletujících ptáků až po trh (obchodních příležitostí) u LinkedIn. I před startem minulé série si HootSuite přihrál polívčičku v podobném duchu. Tenkrát ovšem jen s pomocí infografiky Social Media Winter is Coming, která vtipně dokumentovala to, jak si jednotlivé sociální sítě postupně blokovaly publikování postů na více platformách najednou.

Mnoho dalších značek se snažilo zachytit sentiment spojený s Hrou o trůny  v rámci své komunikace na sociálních médiích. V něčem se podobné výkřiky s podtextem taky se díváme"  podobají  chování značek gratulujícím při úspěchu sportovců v národních barvách a sbírajících jednoduché lajky". Není na tom nic originálního, ale funguje to. Značky se tím navíc polidšťují a říkají, že mají stejné radosti jako jejich fanoušci. Níže můžete najít pár příkladů z Twitteru - nový trůn z balení chipsů Pringles, Delta Airlines potkávající draky při letu i Mentos s dobrým nápadem na svěží dech.

 

 

 

Mimochodem velkou hru na sociálních médiích hrála samozřejmě před a především v průběhu vysílání samotná HBO. Ta se vynasnažila, aby udělala z premiéry nové série skutečně online událost, když poskytla stream prvního dílu na svém portálu HBO Go zdarma. K jejímu neštěstí ale pod náporem fanoušků server brzy padnul a nejen pod hashtagem #GameOfThrones se začaly objevovat podobné příspěvky.

 

 

 

I v době sociálních médií zkrátka platí lety osvědčené: Pro dobrotu na žebrotu." Mimochodem, pokud jste díl ještě nezhlédli, můžete tak legálně učinit i na YouTube kanálu HBO.

Zdroje: BusinessInsider, Mashable


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: