I CLV panel může rozkvést. Virtuální slunečnice pomohou Ukrajině
Velvyslanectví Ukrajiny v České republice spouští nový projekt na podporu válkou zasažené země. Ve středu 24. srpna, při příležitosti oslav Dne nezávislosti Ukrajiny a také přesně šest měsíců od začátku konfliktu odstartovala dobročinná kampaň z dílny Dentsu Creative s názvem Flowers of Hope. Ten unikátní a interaktivní formou umožňuje pomoci lidem zasaženým válkou na Ukrajině. Záštitu nad touto akcí přijal Magistrát hlavního města Prahy.
Celkem 11 venkovních reklamních ploch na nejfrekventovanějších místech v Praze umožňuje originálním způsobem přispět na obnovu země. Celý koncept je založen na ukrajinské národní květině a symbolu odporu proti invazi ruské armády – slunečnici – která po zaslání libovolného příspěvku prostřednictvím mobilního telefonu na obrazovce vykvete a postupně tak vytvoří celé pole květin, těch, které by za normálních okolností nyní kvetly po celé Ukrajině. Peníze, které lidé darují jak přes CLV, tak webovou stránku, poputují na konto ukrajinského Ministerstva pro místní rozvoj a budou využity na obnovu válkou zničené země a humanitární pomoc. Zároveň bude moci každý z dárců umístit na svoji slunečnici vzkaz, který bude viditelný na webové stránce thesunflowersofhope.com. Další fází projektu je pak umístění velkoplošné interaktivní obrazovky v centru Kyjeva, na které se Ukrajinci budou moci dotknout jednotlivých květin a přečíst si tak vzkazy vyjadřující podporu z celého světa.
„Prvních pár měsíců jsme byli svědky obrovské finanční, humanitární a další pomoci českých občanů, poté však začal zájem postupně opadat, nicméně válka na Ukrajině stále pokračuje a podmínky pro život jejich obyvatel se neustále zhoršují,“ komentuje Tomáš Szczotka, manažer Dentsu Creative, který byl pověřený projektovým řízením.
Digitální CLV budou umístěna v ulicích Prahy minimálně jeden měsíc a plochy bezplatně jako akt podpory poskytla společnost JCDecaux. Aktuálně však již jedná Velvyslanectví Ukrajiny za podpory Dentsu s dalšími zeměmi o umístění těchto reklamní ploch tak, aby vzniklo nejen české virtuální slunečnicové pole, ale jedno nekonečné, mezinárodní.