IBM má 32 000 blogů
Firemní blogy jsou důležitým zdrojem informací, většinou spadají do kompetence malého týmu lidí z marketingu. U gigantu IBM na to ale jdou trochu jinak. Společnost zaměstnává téměř půl milionu lidí a řada z nich má sklony k psaní. V současné době má svůj blog kolem 32 000 zaměstnanců IBM. Na jednu stranu je to pro společnost značně přínosné, protože její lidé vytvářejí velké množství obsahu, ale na druhou stranu můžou být i zdrojem problému z šíření nechtěných informací.
Ale zaměstnanecké blogy se u IBM rychle rozvíjejí už od roku 2005, tudíž měla společnost šanci upravit činnost svých lidí prostřednictvím pokynů pro psaní blogů. Tato doporučení jsou poměrně obecná a mohly by se jimi inspirovat i jiné společnosti. Patří mezi ně například rady typu: nezveřejňujte tajné informace, nepoužívejte jména lidí bez jejich svolení, podepisujte se, opravujte svoje chyby okamžitě, nevyhledávejte konflikty a hlavně vězte, že jste za své příspěvky osobně zodpovědní. Na seznam doporučení i jejich bližší objasnění se můžete podívat tady.
Ještě v roce 2010 neměla společnost IBM jeden oficiální firemní blog či účet na sociálních sítích. Nyní ale už oficiální firemní kanály má a blogy, které jsou v rámci interní sítě používá jako zdroj obsahu. Kromě toho také najímá i profesionály, kteří vytvářejí obsah pro stránky IBM během své pracovní doby, ne až ve svém volném čase.
IBM využívá obsah vytvářený zaměstnanci ke spolupráci a šíření znalostí. Pracovníci z různých zemí se tak mohou dočíst, co dělají jejich kolegové na druhé straně zeměkoule, mohou porovnat své přístupy a zjistit, odkud berou kolegové inspiraci. Jedná se prostě o druh komunikace mezi profesionály. K blogům mají přístup i lidé mimo vnitřní síť IBM.
Zdroje: www.mashable.com, www.ibm.com, www.socialmediaexaminer.com