IEA 2015: Efektivitě digitálních kampaní vévodí vánoční seznam přání LEGO

3. 6. 2016 | Michl Petr
Podívejte se na nejefektivnější digitální projekty minulého roku. Vede vánoční seznam přání LEGO, ale zabodoval i Skutečný dárek organizace Člověk v tísni, crowdfundingová kampaň českých ragbistek nebo kampaň zapojující youtuberky do jinak tradiční soutěže seniorů, Český slavík Mattoni.

Každoroční soutěž IEA ocenila již podesáté efektivní a přínosná internetová řešení a užitečné online aplikace. Vyhlášení výsledků se uskutečnilo 2. června 2016 v pražském sídle společnosti Microsoft, moderování se i tento rok zhostil herec Jiří Mádl.

Letošní ročník se nesl v tradičním duchu velké konkurence odvíjející se od počtu přhlášených. Do soutěže IEA15 se tento rok přihlásilo 68 projektů, na shortlist se pak dostalo na 37 projektů v 9 kategoriích. Porota měla tento rok těžkou práci, jelikož ve všech kategorií se sešly vyjímečné projekty,’’  říká Leoš Špachta, výkonný ředitel Asociace.BIZ

Vítězem Grand Prix se stal LEGO vánoční seznam přání. Děti mohly na speciální stránce zábavným způsobem vybrat svou oblíbenou stavebnici a upozornit rodiče, co by měli Ježíškovi vyřídit. Této kampani náleží zároveň zlato v kategorii Spotřební zboží a služby


V kategorii Cestovní ruch a doprava získala zlato mobilní aplikace Českých drah Můj Vlak, která značně vylepšila možnost nákupu jízdenky z telefonu a znamená významné zlepšení oproti donedávna katastrofálnímu mobilnímu webu ČD. Stojí za ní agentura SYMBIO Digital.



V kategorii Společnost, politika, kultura se umístil na prvním místě projekt Česko v datech vytvářený agenturou DARK SIDE pro SAS Institute.

 

Druhém místo ve stejné kategorii si pak odnesla kampaň Český Slavík Mattoni 2015. Ta měla omladit tradiční soutěž hudebních interpretů pro lidi středního věku s téměř jasným vítězem v kategorii zpěvák roku. Strůjci toho byli v poslední době čím dál využívanější Youtubeři, konkrétně Shopaholic Nicol, která předávala jednu z cen. Při výběru správného outfitu na slavnostní večer jí pak asistovaly Míša (Stylewithme) a sesterské duo Nikol a Lucka z A Cup of Style. Už jen video, které toto dokumentovalo, získalo přes 220 tisíc zhlédnutí. Více než 5 tisíc lidí pak sledovalo live stream ze Slavíka a celkově televiznímu přenosu z akce stoupla sledovanost ve skupině 10 – 34 let o 10 procent. 

 

Prvenství v kategorii Neziskový sektor, lidská práva, životní prostředí si zasloužil projekt Skutečný dárek vytvořený agenturou COMTECH Group pro neziskovou organizaci Člověk v tísni. Jako skutečný dárek mohou lidé zakoupit podobně jako na e-shopu například, slepici, krávu, oslíka nebo záchod. O předání se pak postará Člověk v tísni.



Druhé místo v té samé kategorii náleží crowdfundingové kampani České ragbybové unie, která na crowdfundingovém portálu Startovač úspěšně vybrala prostředky na vyslání našich reprezentantek na evropský pohár.

 

Celkový přehled výsledků Internet Effectiveness Awards 2015:

 

Cena Grand Prix IEA 2015:

 řešení: LEGO Wish List 2015, dodavatel: LEGO Trading

 

Kategorie Spotřební zboží a služby:

1 místo:  řešení: LEGO Wish List 2015, dodavatel: LEGO Trading .

2.  místo: řešení: Celoroční kampaň na FB pro ZOOT a.s., dodavatel: Business Factory

3. místo: PHILIPS Click & Style – Stvořen pro výzvy, dodavatel: DARK SIDE

 

 

Kategorie Online obchod:

1 místo: řešení: Euronics, dodavatel: VIVMail

2 místo: řešení: levneELEKTROcz - celková modernizace v r. 2015, dodavatel: UNIPEX CZ

3. místo: řešení: Mailkit email remarketing pro Lekarna.cz, dodavatel: MailKit 

 

Kategorie Banky, pojišťovniství a finance:

1 místo: řešení: ČMSS House Game, dodavatel: Underline

2 místo: řešení: Komerční banka - nový web, dodavatel: FG Forrest

 

Kategorie Auto-moto:

1 místo: řešení:  VWFS: Jak prodat auto beztížně, dodavatel: MEDIA FACTORY

 

Kategorie Telekomunikace a IT služby:

1 místo: řešení: Vodafone ČR: Nečekám, žiju!, dodavatel: McCann-Erickson Prague

2 místo: řešení: SAZKAmobil: Milionové dárky, dodavatel: SYMBIO Digital

3. místo: řešení: Redesign HW sekce webu O2, dodavatel: Etnetera

 

Kategorie Cestovní ruch a doprava:

1 místo: řešení: Mobilní aplikace Můj vlak, dodavatel: České dráhy

2 místo: řešení: Nebojte se exotiky, dodavatel: Wunderman

3. místo: řešení: Chytrá pětistovka, dodavatel: Wunderman

 

Kategorie Průmysl a energetika:

1 místo: řešení: Certifikované zděné domy a dřevostavby na klíč s.r.o., dodavatel: Effecto Creatives

2 místo: řešení: ELKOV klub – věrnostní program pro ELKOV elektro a.s., dodavatel: AITOM Digital

3. místo: řešení: kampaně na podporu prodeje USSPA, dodavatel: MEDIA FACTORY

 

Kategorie Neziskový sektor, lidská práva, životní prostředí:

1 místo: řešení: Skutečný dárek, dodavatel: COMTECH Group

2 místo: řešení: Česká ragbyová unie – ženy, dodavatel: MADE by Vaculík

3. místo: řešení: Reklamní kampaň pro mobilní aplikaci Záchranka, dodavatel: Česká pojišťovna

 

Kategorie Společnost, politika, kultura:

1 místo: řešení:  Česko v datech, dodavatel: DARK SIDE

1 místo: řešení: Český Slavík Mattoni 2015, dodavatel: GET BOOST MEDIA

3. místo: řešení: Kauza 3, dodavatel: NETservis

Vítězná řešení budou následně představena na konferenci IEA Business Inspiration, která proběhne 20.6.2016 od 13 hodin opět v Konferečním centru Microsoft. Zájemci budou mít šanci shlédnout, krátké 15 minutové prezentace nejúspěšnějších projektů soutěže, v kterých se autoři podělí o informace o vzniku projektů a o dosažené efektivitě a přínosu projektů pro zadavatele. Pro více informací sledujte http://www.iea.cz/konference/


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: