Infografika: Jak se bude vyvíjet oblast chytrých automobilů

14. 7. 2015 | Dan Škvařil
Nalijme si trochu střízlivého futurismu. Tato infografika rozebírá slibný potenciál automobilů napojených na internet a co z toho nakonec budou mít také marketéři.

Mnozí futuristi přislibují chytrým automobilům napojeným na internet důležité místo v technologickém vývoji. Pokud se o tento sektor zajímá značka, jako je Apple, naznačuje to, že se opravdu může dít něco převratného. V autech tráví většina lidí spoustu svého času a pro marketéry je tato mezera zajímavým prostorem, který by si přáli naplnit. Následující infografika od Business Insider přináší některá zajímavá data, která leccos napovídají o dalším směru této technologické oblasti.

Rozhodně jich nebude málo. Předpokládá se, že počet chytrých automobilů dosáhne v roce 2020 až necelou čtvrtinu miliardy, přesněji 220 miliónů. Ne každý si ovšem vychutná všechny jejich digitální služby a aktivních uživatelů by mělo být zhruba 80 miliónů. V současnosti přitom jezdí po silnicích jen několik desítek miliónů těchto vozů.



Celkový obrat z prodeje těchto aut by měl na začátku další dekády čítat kolem 2,5 biliónu dolarů
. Nejvíce peněz z rozšíření hardwaru a softwaru zde pravděpodobně přinesou technologie asistence řízení a bezpečnosti, dále pak v menší míře zábava.



Analytici a futuristé se ovšem často dokáží nadchnout pro něco, co nemusí mít nakonec realistické uplatnění. Proto nám mnohé napoví také nakouknutí do hlav běžných zákazníků. Co si tedy myslí? Necelá polovina, tedy 44 procent z nich o tomto rostoucím trendu zatím nemá tušení. Stejný podíl pak tvoří počet těch, kdo o něm slyšeli, ale netuší, co vlastně znamená. Pouhých 14 procent o chytrých automobilech slyšelo a ví, co dovedou.

A co by zákazníci ve svých autech nejraději viděli? Vypadá to, že se zatím ve svých fantaziích ještě příliš nerozletěli. Číslem jedna je poslech streamované hudby prostřednictvím služeb jako jsou Spotify  nebo Pandora, a to u 67 procent dotázaných. Na druhém místě je surfování po internetu během jízdy u 57 procent. Až na třetím místě najdeme chytré vlastnosti aut, jako je rozpoznávání dopravního značení nebo dopravních nehod. V závěsu pak najdeme další služby týkající se bezpečné a pohodlné jízdy jako prevence předního a zadního nárazu, noční vidění či varování řidiče před únavou. Přístup na sociální média by chtělo asi 40 procent lidí.


Zajímavou informací pro marketéry je, že velká část, konkrétně 25 procent lidí je ochotna přijímat v autě reklamu výměnou za bezplatný obsah. Platit by za tento obsah chtělo 28 procent z nich.

Studie se ovšem nezastavuje jen u připojených aut, ale míří dál, k automobilům bez řidičů. Počet objednaných vozidel by k roku 2020 měl dosáhnout 180 tisíc, ostrý vzrůst tohoto čísla se však očekává na úplném konci dekády. Zajímavější a realističtější data však nabízí pohled zákazníků. Zatím by si jen 8 procent z nich takové auto pořídilo, naopak 40 procent za něj platit nehodlá. Vzhledem k tomu, že se však jedná o oblast s obrovským otazníkem, ať už ze samotného technologického hlediska či v otázkách legislativy, může se pohled lidí ještě několikrát v mnohém změnit. 


A zde si můžete prohlédnout celou infografiku:



Zdroj: Business Insider

Štítky dokumentu: Infografika

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?