Infografika: Manuál k rozměrům a textovým limitům reklam na Facebooku
Facebook průběžně mění počet svých reklamních formátů i doporučení říkající především to, jaké rozměry by měl mít k nim přiřazený obrázek, aby byl co nejúčinnější. Aktuální přehled připravila v infografice společnost Ampush, která je zároveň Facebook Strategic Preferred Marketing Developer. Podívejte se, jaké dimenze fotografií a maximální počty znaků textu vymezují jednotlivé formáty.
Reklama vytvořená z fotografie publikované facebookovu stránkou je nejlépe vidět při využití poměru stran fotky 1:1, ideální pro mobilní platformu i desktop je rozlišení snímku 1200 na 1200 pixelů. V news feedu je snímek menší, ale takto se může přizpůsobovat lépe jeho velikosti dle zařízení. U desktopu je text omezen na 110 znaků, u mobilu na štědrých 500 znaků. Reklama v pravém sloupci snese jen 90 znaků textu, navíc i fotografie je zde o poznání menší s rozměry 254 x 133 pixelů. Další příklady ukážou, že šířka fotografie je u tohoto formátu stálá na 254 pixelech a u některých formátů se jen nepatrně mění výška.
Reklama, která má nalákat uživatele k používání aplikace - ať už té mobilní nebo přímo facebookové, vyžaduje ideálně fotografii o rozměrech 1200 x 627 pixelů. To platí pro mobil i desktop, pro délky textu jsou ale pravidla mírně odlišná. V prvním případě je jméno aplikace omezeno 32 znaky, u desktopu pak 25 znaky - na popisek je pak v obou případech vymezen prostor 90 znaků. 90 znaků platí i pro popisek reklamy v pravém sloupci, ale není zde prostor pro samotné pojmenování aplikace.
Reklamě svázané s příspěvkem facebookové stránky obsahujícím link sluší pro mobil i desktop náhledový snímek o rozměrech 1200 x 627 pixelů. U mobilu se lze rozepsat až na 500 znaků, textové omezení desktopu je na popisek 110 znaků. Titulek by měl být na 1-2 řádky, popisek na na 2-3 řádky a jméno domény na 1 řádek. Textové omezení popisku u reklamy v pravém sloupci povoluje maximálně 110 znaků.
Video nahrané na Facebook a publikované stránkou může být velice dobrým nástrojem propagace. Nejlepší je ho nahrát v rozlišení Full HD (1080p) ve formátu .mov, velikost ovšem musí být pod 1 GB. Náhledová fotografie má desktopu i mobilu trochu jiné dimenze, 1200 x 627 pixelů - poměr stran 1,91:1. Odlišnost se týká i fotografie v pravém sloupci, ta má dimenze 16:9 a velikost 254 x 143 pixelů
Facebook má i reklamní formát nabídek určený pro e-commerce stránky, pro propagaci produktů a služeb. Nabídky fungují nejlépe jako slevy. Když na ně uživatelé kliknou a chtějí ji uplatnit, uvidí to jejich přátelé. Rozměry náhledových fotografií pro desktop a mobil jsou totožné jako u video reklam - 1200 x 627 pixelů - poměr stran 1,91:1. Titulek nabídky je na obou platformách s totožným limitem 25 znaků a stejných je i maximálně 90 znaků pro popisek. U reklamy v pravém sloupci je třeba nabídku představit pouze v popisku o 90 znacích.
Reklama pro získání pozornosti k na Facebooku vytvořené události má nový poměr stran náhledové fotografie, 2,7:1 - optimální je nahrávat fotografie v rozměrech 1200 x 450 pixelů. Popisek na mobilu může mít až 500 znaků, desktop je mnohem striktnější: maximálně 110 znaků pro popisek, 1 řádek pro název události, 1 řádek pro adresu konání a 1 řádek pro den a čas konání.
Odlišná je zde reklama v pravém sloupci. Fotografie má stejně jako v news feedu poměry stran 2,7:1, výška je tak při neměnné šířce 254 pixelů jen 94 pixelů. Klasické textové omezení v pravém sloupci je 90 pixelů.
Reklamní formát k přilákání nových fanoušků facebookové stránky je jeden z nejvyužívanějších. Dimenze fotografií jsou zcela totožné s těmi u reklamy na událost (Event Ad), na mobilu i desktopu jsou i totožné limity pro textový popisek, přidává se ale titulek reklamy (klasicky název FB stránky) s horní hranicí 25 znaků.
Zdroj: Ampush