Infografika: Obliba chytrých hodinek stále stoupá. Pořídit si je chce každý třetí Evropan
Chytré hodinky jsou stále větším trendem. Ačkoliv v současnosti je vlastní pouze zhruba každý desátý obyvatel Evropy, plány na jejich pořízení má každý třetí. Zhruba čtvrtina z nich si je pak pořídí už během letošního roku. Vyplývá to z globálního průzkumu české společnosti Kentico Software, která se specializuje na řešení webových stránek a marketingových nástrojů, zaměřeného právě využívání a rychle rostoucí trh chytrých hodinek. Podle jejího CEO Petra Palase výsledky průzkumu potvrzují fakt, že se chytré hodinky v budoucnu stanou důležitým nástrojem i pro online marketéry.
V současné době je z evropských zemí největší podíl majitelů chytrých hodinek ve Francii - má je tam každý pátý člověk. Naopak Česká republika se v průzkumu ocitla na druhém konci pomyslného žebříčku. Chytré hodinky nosí na ruce pouze 2 % Čechů.
Nejsmělejší plány v oblasti nákupu chytrých hodinek mají Němci - jejich pořízení plánuje v hozintu dvou let více než polovina dotázaných. Naopak nejméně lidí plánuje tuto investici uskutečnit v Nizozemí (30 %) a také ve Velké Británii (32 %).
Většina dotazovaných hodlá chytré hodinky používat pro osobní potřebu (71 %), zbylých 29 procent pak k pracovním i osobním účelům. Nejvíce spotřebitelů by chtělo hodinky využívat k pracovním účelům ve Francii (28 %), naopak 93 % Němců by je využilo pouze k zábavě. V České republice pak dvě třetiny dotázaných tíhnou spíše k zábavní funkci hodinek, ale zbývající třetina by si jejich využití k pracovním účelům dokázala bez problémů představit.
Spotřebitelé vidí hlavní přínos především v přijímání a odesílání e-mailů a zpráv a upozornění na nadcházející schůzky, novinky na sociální sítích nebo pohybu na bankovním účtu (46 %), možnosti navigace při chůzi a cestování osobní či hromadnou dopravou (37 %) a přijímání telefonických a video hovorů (32 %). Necelá třetina dotázaných pak považuje za nejdůležitější funkci sledování aktuální polohy seniorů, dětí nebo zvířat (27 %) nebo sledování pohybové aktivity a spalování kalorií (21 %).
Obrázek v plném rozlišení naleznete zde.
Co naopak většinu lidí od nákupu chytrých hodinek odrazuje, je jejich vysoká cena. Ta je hlavní překážkou v nákupu pro 54 % dotázaných. Dalších 40 % pak nevidí k jejich nákupu vlastně žádný důvod. Mezi důvody k nepořízení se ale našly i takové argumenty, jako je přílišná tloušťka, velká váha nebo neatraktivní vzhled hodinek.
Obrázek v plném rozlišení naleznete zde.
Není žádným překvapením, že informace o chytrých hodinkách se většina dotazovaných dozvídá z internetu. Důležitou roli v této obalssti hraje tištěná i online reklama. Shodné množství dotázaných, přesně 14 %, se o chytrých hodinkách dozvědělo z televize nebo od známých.
Obrázek v plném rozlišení naleznete zde.
Podle společnosti Kentico Software se chytré hodinky v budoucnu stanou důležitým nástrojem pro online marketéry, kteří je budou moci používat jako další komunikační platformu pro budování své značky nebo pro zasílání cílených nabídek. „Chytré hodinky jsou ideálním nástrojem pro zasílání personalizovaných sdělení a nabídek připravených na míru. Marketéři navíc mohou na uživatele hodinek cílit podle toho, kde se daná osoba právě nachází,“ vysvětluje možnosti Petr Palas, zakladatel a CEO Kentico Software.
Tento trend potvrzují i výsledky průzkumu – kompletní zablokování reklam na chytrých hodinkách by ocenilo pouze 36 % dotazovaných. Naopak 14 procentům z nich nevadí přijímání jakýchkoli reklam a 21 procent oceňuje reklamní sdělení od firem, o jejichž produkty má zájem.
Obrázek v plném rozlišení naleznete zde.
Kompletní výsledky výzkumu si můžete prohlédnout níže nebo v plném rozlišení zde: