Infografika: Praktické informace ze sociálních sítí pro rok 2014
Svět sociálních sítí se mění prakticky vzato s každým dnem, a proto občas bývá pro marketéry docela obtížné se všemi novinkami udržet krok. Zajímavá data za rok 2014 proto shrnuje infografika od Womanhood.
Není žádným překvapením, že status největší sociální sítě připadá s 1,3 miliardami aktivních uživatelů Facebooku. Pomyslné druhé místo obsadil Twitter a jeho 645 milionů aktivních účtů, za ním je Google +, který má 320 milionů uživatelů.
Zajímavý je ale hlavně přehled slov, která pomáhají zvyšovat atraktivitu a sdílenost na jednotlivých sociálních sítích. Nejvíce sdílení na Facebooku získávají příspěvky, které obsahují slova jako je inspirovat, bavit, říct, odeslat nebo varovat. Na Google + se daří slovům z trochu jiného soudku. Mizivou aktivitu jeho uživatelů mohou zlepšit slova vytvářet, zvyšovat, propagovat nebo objevovat.
Uživatele Twitteru naopak více zajímají slova jako zadarmo, sociální sítě, nový příspěvek na blogu. Navíc jsou docela poslušní, protože pokud zahrnete do svého tweetu slůvko "retweet", zpravidla vaše přání splní. Největší terno na profesní síti LinkedIn uděláte s příspěvkem, který něco zlepšil a dodržel u toho termín i nízký rozpočet.
Když už víte, o čem budete na sociálních sítích mluvit, je také vhodné si svoje příspěvky pořádně naplánovat. Ostatně nejlepší časy na přidávání příspěvků jsou předmětem mnoha diskuzí. Infografika každopádně varuje před uveřejňováním příspěvků na Facebooku o víkendu ve chvíli, kdy to dělá úplně každý (ano neděle večer už není rozhodně značkami opomíjená). Ideální nejsou ani časy od osmé hodiny večer prakticky vzato až do osmé hodiny ranní. Úplně nejlepší čas jsou prý středy ve tři hodiny odpoledne. To uživatelé Twitteru nejsou žádná ranní ptáčata a servírovat jim obsah má smysl až po jedenácté hodině přes pracovní týden.
Pokud naopak chcete oslovit své profesní kolegy, rozhodně to nedělejte v pondělí, kdy jsou rozmrzelí z návratu do práce nebo v pátek, kdy už naopak nevnímají nic víc než blížící se víkend. Nejvíc jim ale vyhovuje čas od 7 do 9 hodiny ranní, kdy přicházejí do práce a kolem páté hodiny, kdy naopak z práce mizí a naposledy kontrolují své profily. Pinterest se vymyká ostatním sítím a jeho nejideálnějším časem pro novou dávku fotek je až po setmění, tedy od 20 hodin do 1 hodině po půlnoci. Nejméně vhodné jsou naopak odpoledne.
Je ale dobré si uvědomit, že každá stránka má své specifické publikum, které má svoje zvyky a ideální časy. Infografika tak přináší zprůměrovaná data, které stojí za to otestovat, ale nemá smysl se jich zuby nehty držet.
Celá infografika:
Zdroj: DesignTaxi