Infografika: Sociální sítě v Česku v roce 2019
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Najít pohromadě ucelené informace o sociálních sítích v Česku není jednoduché. Uvědomily si to i Elišky Vyhnánková a Michelle Losekoot, autorky knihy Jak na sítě – Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích.
„Během několika měsíců, kdy jsme pracovaly na rešerších ke knize Jak na sítě, jsme zjistily, že dopátrat se aktuálních dat z prostředí českých sociálních sítí je opravdu těžké,“ říká k aktuálním datům Eliška Vyhnánková. Nakonec se jim to ale podařilo a výsledek jejich rešerší si můžete prohlédnout v tomto článku.
„S pomocí rešeršisty Dana Šáchy jsme se tedy pokusili vypátrat co nejpřesnější aktuální čísla. Vycházely jsme ze statistik od AMI Digital, Digital 2019 od HootSuite, průzkumů ČSÚ a mnoha dalších materiálů. Nicméně i tak se různé zdroje v datech liší, protože například zkoumají rozdílné věkové skupiny uživatelů. Používáme vždy ta data, která považujeme za přesnější, tedy buď aktuálnější, nebo z většího vzorku dotazovaných,“ vysvětluje Michelle Losekoot.
Výsledkem je následující přehled a infografika o sociálních sítích v Česku.
Sociální sítě v ČR
- Počet lidí na internetu - 7 milionů (80,7 % z populace 16+)
- Počet denních uživatelů internetu – 6,1 milionů (70 % z populace 16+)
- Počet lidí na sociálních sítích – 5,7 milionů
- Počet lidí na sociálních sítích via mobil – 4,8 milionů
- Průměrný denní čas na sítích - 143 minut
Jednotlivé sociální sítě
- Facebook – 5,3 milionů
- Instagram – 2,3 milionů
- LinkedIn – 1,6 milionů
- Twitter - 389 tisíc
- Snapchat - 615 tisíc
Muži vs. ženy
Celkově sociální sítě v ČR využívá 52,6 % žen a 49,4 % mužů.
- Facebook: 51 % ženy - 49 % muži
- Instagram: 54 % ženy - 46 % muži
- LinkedIn: 45 % ženy - 55 % muži
- Twitter: 26 % ženy - 74 % muži
- Snapchat: 65 % ženy - 35 % muži
Zajímavosti
- průměrný roční nárůst uživatelů sociálních sítí v ČR je 3,3 procentního bodu
- 8 % seniorů nad 65 let využívá sociální sítě
- 10 % českých studentů si přes sociální sítě sjednalo v roce 2018 ubytování v soukromí na dovolené
- 9 % studentů si na sítích domluvilo spolujízdu
- 16 % žen na mateřské a rodičovské si mezi sebou prodává nepotřebné věci na sociálních sítích
- ½ firem zkoušela v roce 2017 hledat nové zaměstnance přes sociální sítě (a dokonce tři čtvrtiny velkých firem s více než 250 zaměstnanci)
Vše si můžete prohlédnout vcelku v infografice níže.
Zdroje: ČSÚ průzkumy, AMI Digital 2019, Digital 2019 od HootSuite, StatCounter, Internet World Stats, CIA World Factbook, Statista
Tip redakce:
Michelle Losekoot na ContentFirst. Zdroj: Tuesday Business Network
Podívejte se na společnou práci Michelle Losekoot a Elišky Vyhnánkové v praxi. Michelle se na začátku roku 2017 postavila před zajímavou výzvu. S necelým půl milionem korun a týmem pěti lidí měla obhospodařovat sociální sítě hlavního města Prahy.
Dopadlo to výtečně.
Jak konkrétně, najdete v článku Sociální sítě Prahy získaly lásku turistů i bez obrovských reklamních rozpočtů, byl ovšem potřeba pečlivý community management.