Instagram by jako marketingový nástroj neměl být podceňován
Instagram je další platforma, na které mohou společnosti oslovit své zákazníky, budovat s nimi bližší vztah a třeba pořádat soutěže. I společnosti, které nejsou na Instagramu aktivní, mají pod svým hastagem spousty obrázků. Například McDonald’s má kolem 38 000 followerů, ale na Instagramu je téměř tři čtvrtě milionu snímků s hashtagem #McDonalds. Co to znamená? Zájemců o obrázky tohoto fast foodového řetězce je dostatek a společnost by se je měla snažit na svůj účet přilákat. Na začátek by stačilo použít obrázky, které sdílí s fanoušky na Facebooku.
Počet svých uživatelů Instagram za poslední rok už zčtyřnásobil a to je jasné znamení, že by jeho marketingovou sílu neměly společnosti podceňovat. Podle SimplyMeasured má na Instagramu svůj účet pouze čtyřicet ze sta nejlepších firem dle žebříčku Interbrand Top 100. Mezi společnosti s největším množstvím followerů patří například General Electric, Starbucks, Nike, Audi nebo Burberry.
Společnost GE (General Electric) má o 100 000 followerů více než prodejce hamburgerů a hranolek. A to hlavně proto, že sdílí obrázky ze zákulisí své výroby, které navíc vypadají opravdu dobře. Milovníků turbín a motorů je, zdá se, docela hodně.
Ale jen pěkné obrázky s kupou hashtagů nestačí. Instagramisté chtějí nejen vidět, ale také se i něco dozvědět a dostat se o něco blíž ke své oblíbené zančce. Učit se ostatní mohou například od jedněch z prvních firem na Instagramu, Starbucks a Burberry.
Základem je jako u jiných sociálních sítích pravidelné přispívání. Burberry přispívá denně a svých 540 000 followerů si zasloužila i díky tomu, že má pro Instagram specifickou marketingovou strategii. Takto například zvala své followery na přehlídku mužské módy pro rok 2013.
Společnost Starbucks nepřispívá tak často, ale zato používá takové obrázky a popisky, aby přiměla uživatele reagovat a sdílet.
Kávové a jiné speciality si tak získaly už přes 860 000 followerů. Instagram se dá použít také jako zdroj obrázků od uživatelů a skvělé místo pro pořádání soutěží.
Nebojte se do svého marketingového mixu zapojit i Instagram.
Zdroje: www.businessinsider.com, www.adage.com