Instagram přidává plánování živých přenosů, aby zvýšil zájem a počet diváků
Instagram přidal novou možnost naplánovat si v aplikaci nadcházející živé vysílání až 90 dní předem, přičemž uživatelé mohou kliknutím na příspěvek získat upozornění na připomenutí v den vysílání. Plánovat lze přímo v nástroji Live a přidat můžete název a také značky produktů, pokud je chcete ve svém vysílání propagovat.
V uplynulém měsíci Instagram spustil řadu nákupních akcí v živém vysílání, přičemž bezprostřednost a interaktivita tohoto formátu pomáhá zlepšit objevování a podpořit nákupní aktivitu v aplikaci. Totéž zkoumá i TikTok. Zaznamenal totiž úspěch s „živým” nakupováním v Číně, která může být v této oblasti vzorem. Nakupování v reálném čase se totiž stalo významným prvkem v čínském maloobchodním sektoru.
„V Číně živé nakupování změnilo maloobchodní odvětví a za méně než pět let se etablovalo jako hlavní prodejní kanál. V průzkumu z roku 2020 dvě třetiny čínských spotřebitelů uvedly, že v uplynulém roce nakoupily zboží prostřednictvím živého vysílání," uvedla společnost McKinsey na začátku tohoto roku.
A právě v tom Instagram a TikTok spatřují potenciál, přičemž společnost McKinsey odhaduje, že prodeje iniciované live prodejem přes video by mohly do roku 2026 představovat 10 až 20 % veškeré e-commerce.
Možnost naplánovat si živé vysílání poskytuje v tomto směru ještě větší potenciál, přičemž uživatelé se mohou registrovat, a dojdou jim poté připomínky, které jim budou zaslány den před vysíláním a poté 15 minut před začátkem streamu.
Možná se to nezdá jako zásadní objev, ale vzhledem k předpokladům a potenciálním možnostem se jedná o významnou aktualizaci. Vždy totiž existovaly možnosti propagace, jak zvýšit povědomí o nadcházejících streamech, ale skutečnost, že je tato funkce zabudována do Instagramu a poskytuje automatické připomenutí v aplikaci, je důležitou aktualizací, která by mohla poskytnout významnou hodnotu pro značky, které chtějí zvyšovat zapojení v aplikaci. Na druhou stranu jde jen o jakési dohnání technologického dluhu. Možnost registrovat se dopředu ke sledování živého vysílání totiž nabízí nejen YouTube, ale také Facebook.
Kromě toho Instagram oznámil také novou možnost živého tréninku, který uživatelům dává příležitost zkontrolovat osvětlení nebo si zvyknout na kameru bez skutečného vysílání. Tvůrci živých vysílání se také budou moci v režimu cvičení předem spojit se svými hosty a otestovat si jejich připojení - což, jak ví každý, kdo už někdy vysílal, je klíčovým faktorem pro to, aby vše proběhlo naostro bez nepříjemných technických problémů. Nový cvičný režim Live bude spuštěn v následujících měsících.
Zdroj: Social Media Today, Wersm