Instagram spouští reklamy u Reels na všech trzích
Instagram si svou nápodobu TikToku hýčká a dává mu větší dosah než jiným typům formátu. Podobně k tomu přistupoval i u Stories. Jeho prvotním cílem bylo dostat je lidem pod kůži, až poté přišly reklamy. A zdá se, že tento okamžik zlomu nyní přichází i u Reels.
Instagram 17. června uvedl:
„Po testování ve vybraných zemích spouštíme reklamy Reels do celého světa. Reels jsou nejlepší místem na Instagramu, kde můžete oslovit lidi, kteří vás nesledují. Je rostoucí globální scénou, kde může značky a tvůrce objevit kdokoli. Tyto reklamy pomohou firmám oslovit větší publikum a umožní lidem objevit nový inspirativní obsah od značek a tvůrců."
S paralelami ke Stories, respektive Stories Ads, budeme pokračovat. Reklamy u Reels jsou také přes celou obrazovku a budou se objevovat mezi organickým obsahem, při přechodu z Reels jednoho tvůrce na Reels od dalšího. Také ale v sekci Reels Tab, Explore a ve Feedu
Zdroj: SMT
Reels Ads můžou být až 30 vteřin dlouhé. Lidé je mohou lajkovat, sdílet a přidávat k nim komentáře. Ale pochopitelně nejde o prostor, kde by obstáli klasické půlminutové TV spoty. Dost možná ale budou mít problémy i reklamy vklíněné mezi Stories. Přeskočení „komerční výplně“ je pro uživatele extrémně jednoduché a dá se čekat, že podobně jako na TikToku se nebude příliš odpouštět reklamy vybočující příliš ze stylu organického úspěšného obsahu.
Mimochodem přesná čísla ohledně výkonu Reels neznáme, CEO Instagramu Adam Mosseri pouze nedávno zmiňoval růst u počtu sdílení videí i jejich konzumace.
Na trumfnutí popularity a návykovosti TikToku si ale pravděpodobně tento jejich klon bude muset ještě počkat. Nedávno byla zveřejněna informace od společnosti AppAnnie uvádějící, že američtí uživatele TikToku stráví na této sociální síti denně více času než na Facebooku a Instagramu dohromady.
Zdroje: AppAnnie, Instagram for Business
Tip redakce
Spoře oděné 10leté holky svíjející se u rapu? Jistě. Na TikToku ale najdete také tipy na opravu chaty, příští hvězdy hudebních hitparád, komiky, zdravé recepty nebo popularizátory vědy. To vše se snaží zdůraznit brandová kampaň TikToku, která chce zbořit s ním spojené stereotypy.