Instagram spouští test Creator Marketplace, nové platformy pro vyhledávání influencerů

22. 7. 2022 | Petr Michl
Creator Marketplace představuje místo potávky značek po influencerech a nabídky tvůrců. Značky budou moci filtrovat tvůrce na základě demografických údajů svého zapojeného publika pomocí filtrů zahrnujících pohlaví, věk, zájmy, zemi, město a další parametry.

Kde jen najít relevantní influencery? Instagram chystá odpověď v podobě „tržiště“ Creator Marketplace. Již nějakou dobu se na ní pracuje a dnes Instagram spustil počáteční test své platformy Creator Marketplace určené konkrétně pro Instagram.

Mělo by jít o místo, kde se střetne poptávka po influencerech od firem a organizací s nabídkou influencerů. Při plánování kampaní tak může být shánění propagace skrze vlivné tváře sociálních sítí jednodušší.  

Instagram fungování služby popisuje takto:

„Creator Marketplace na Instagramu je nová destinace, která umožňuje značkám najít tvůrce, s nimiž by se mohly chtít spojit. Pomocí desktopového prostředí v rámci Meta Business Suite mohou filtrovat tvůrce podle pohlaví, věku, počtu sledujících a zájmů. Budou také moci filtrovat tvůrce na základě demografických údajů svého zapojeného publika pomocí filtrů zahrnujících pohlaví, věk, zájmy, zemi a město; zobrazit tvůrce, kteří projevili zájem o spolupráci, označili je nebo je sledují; zobrazit podobné tvůrce těm, které již našli pomocí filtrů; a přidávat tvůrce do uložených seznamů."

Nabídka těchto možností filtrace výběru influencera je jedním slovem nevídaná a nemohou ji nabídnout najít ani talentové agentury sdružující influencery, protože jednoduše nemaj přístup k datům, který by takto podrobný výběr umožňoval.


Ukázka Creator Marketplace prozrazuje, že u zobrazených tvůrců jsou k dispozici například údaje o průměrném dosahu příspěvků nebo podílu zapojených followerů. Zdroj: Instagram 

Snahou Instagramu je, aby Creator Marketplace nabídl komplexní řešení zakázky, včetně zadání požadovaných výstupů nebo platby za dohodnutou činnost. „Veškeré zprávy, které značky tvůrcům pošlou, budou přistávat v nově vytvořené schránce zpráv pro partnerství. Tvůrci mohou značkám odpovídat a koordinovat s nimi své aktivity přímo v aplikaci…“ vysvětluje Instagram.

Test služby je zatím dostupný jen v USA a pouze na pozvánku. Lze tak očekávat, že bude trvat minimálně několik měsíců, než se dostane do Evropy. Finální verze Creator Marketplace by nicméně mohla znamenat značný posun v tom, jak značky na Instagramu své influencerské kampaně řídí. Firmy ve srovnání s influencery neovládají tak dobře například formát Reels, který je upřednostněn algoritmem. Možnost nakoupit si relevantní tvůrce, dát jim zadání a pak si jen počkat na výsledky je tak o to atraktivnější.

Zdroj: Instagram Blog

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: