Instagram testuje Flipside, omezení obsahu účtu jen pro vámi vyvolené

30. 1. 2024 | Petr Michl
Fake účet pro blízké přátele nepotřebujete, snaží se říct Instagram svým mladším uživatelům. Flipside umožní omezovat obsah příspěvků jen pro vámi omezené publikum.


Zdroj. Matt Navarra

Instagram nechce zestárnout jako Facebook. Snaží se zavděčit mladšímu publiku tím, že mu nabízí alternativu sebe sama ušitou na míru. Už před 2 lety uvedl CEO Instagramu Adam Mosseri, že lidé toho sdílí mnohem více do Stories a svých soukromých zpráv než do feedu. Alternativa Instagram profilu Flipside proti tomu nebojuje, ale jde s proudem. Jednoduše proto, aby měli uživatelé z generace Z důvodu na platformě zůstávat.

Spoustu mladších uživatelů má tzv. finsta, neboli fake Instagram účet. Může být pro ně tím, kde sledují Stories ex-partnerek a partnerů i dalších lidí bez prozrazení vlastní identity. Ale je často také účtem pro blízký okruh přátel, místem, kam oko rodičů nedohlédne. Instagram nyní připravuje „Flipside“, možnost vytvořit si podmnožinu svého publika, s nímž můžete sdílet obsah, který byste zcela veřejně na odiv nedávali.

O této možnosti informoval spotter Matt Navarra a poskytl ukázku nastavení na úrovni příspěvku.


Zdroj. Matt Navarra

Ano, funkčně rozhodně nejde o nic převratného. Omezená publika jdou již nyní nastavit u Stories. Na Facebooku je u příspěvků k dispozici něco podobného dlouhá léta… a evidentně to k němu Gen Z nepřikovalo.

Přesto jde o chytré vylepšení, které je cíleno právě na zoomery komunikující ve velkém především v soukromých zprávách s omezeným počtem lidí.

Tip redakce

Také pro generaci Z byly loni uvedeny Notes („Poznámky“), díky kterým mohou uživatelé v pár slovech viditelných u fotografie účtu sdělit svou aktuální náladu nebo stav.

Podle Meta se Notes daří zejména u mladších (náctiletých) uživatelů. Ti prý vytvářejí poznámky desetkrát častěji než starší uživatelé. Dle údaje z června 2023 více než 20 % Notes vytvořených touto věkovou skupinou obdrží odpověď.  

Mimochodem z pohledu staršího mileniála je těžké nepodotknout, že podobná funkce se už objevila před dlouhými lety na Skypu a „v digitálním pravěku již byla k dispozici na ICQ. Nejen módní trendy, ale i populární funkce digitálních aplikací se evidentně vrací. 

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: