Instagram umožní vyhledávání podniků a informací o nich na mapě v aplikaci
Instagram spustil live test nové funkce zvané Map Search, která uživatelům umožní vyhledávání firem a jiných zájmových míst na mapě přímo v aplikaci. O každém z těchto míst si v aplikaci budou moci najít potřebné informace a zveřejňovat příspěvky s označením dané lokality. Aktuálně probíhá testování pouze v Austrálii a na Novém Zélandu.
Aplikace nabídne v rámci vyhledávání možnost „Najdi zajímavá místa na mapě” kliknutím na ikonku mapy v pravém horním rohu vedle vyhledávacího okna.
Uživatel se následně připojí do prostředí mapy, kde se mu zobrazí dostupné kavárny, restaurace, bary, ale také obchody, zábavní podniky a další. Na posledním obrázku níže vidíte, jakým způsobem budou zobrazovány informace o podniku poté, co na něj v mapě kliknete. K dispozici by měla být otevírací doba, adresa, informace o cenách služeb i možnost prokliku na instagramový účet a zobrazení veřejných příspěvků pořízených na tomto místě.
Nová funkce umožní přímé spojení mezi uživateli Instagramu a přibližně 200 miliony firem, které jej využívají ke své propagaci. Jedná se tak o další krok směrem k podpoře obchodu v rámci platformy, kde až 90 % uživatelů sleduje minimálně jeden podnik. Možnost přímého propojení sledujících s podniky prostřednictvím map tak uspokojuje zájmy samotných uživatelů platformy a zároveň vkládá majitelům firemních účtů do rukou nový nástroj k rozvoji vlastního byznysu.
Vyhledávání informací o podnicích v mapě umožňuje také Snapchat. Ten přidal v červenci do své mapy možnost „Má místa”, kde si uživatelé mohou zobrazit oblíbená místa nebo podniky, které již dříve navštívili.
Návrat Příběhů z daných lokací
Uživatelé Instagramu jistě ocení také možnost zobrazit si Stories z daných lokací přímo v instagramové mapě. Budou označeny ikonou ve tvaru čtverce s typickým barevným ohraničením. Podmínkou pro zobrazení bude, aby byly Příběhy veřejné.
Instagram odstranil lokální Stories v říjnu loňského roku během předvolebního období v USA. Když ale nebyla funkce během následujících měsíců obnovena, zdálo se, že ji platforma neplánuje nadále uživatelům nabízet.
Obě novinky jistě vzbudí velký zájem uživatelů Instagramu. O tom, kdy budou oficiálně spuštěny, zatím nejsou k dispozici žádné informace. V průběhu času mají být obě testovány ve více regionech.
Zdroj: Social Media Today