Instagram uvádí Layout, novou aplikaci pro tvorbu fotokoláží
Spojovat několik fotografií do jednoduchých koláží je v poslední době trendy. Instagram si toho všiml a vytvořil samostatnou aplikaci pro vytváření fotomontáží. Jmenuje se Layout, je dostupná pro iOS a v nejbližší době bude zpřístupněna také pro Android.
Instagram tvrdí, že pětina jeho uživatelů, tedy něco kolem 60 miliónů lidí, již pravidelně využívá některé cizí aplikace ke tvorbě koláží. Aby mu uživatelé neutíkali ke konkurenci, rozhodl se nabízet tuto funkci také. Její integrace do stávající aplikace Instagramu by však mohla být pro uživatele příliš matoucí. „Chtěli jsme udržet základní postup v Instagramu jednoduchý. Přidat spoustu dalších funkcí by jej pravděpodobně zkomplikovalo,“ řekl pro Mashable Joshua Dickens, produktový designer Instagramu.
Jedinou funkcí Layoutu je proto jednoduché vytváření koláží. Na začátku si můžete vybrat až devět fotografií z vlastního fotostreamu. Následně se vám nabídne několik variant kompozice spojení fotografií. Toto je asi nejsilnější předností Layoutu oproti konkurenčním aplikacím, které jsou na trhu již dávno. Ty totiž nabízí opačný postup – napřed si v nich zvolíte samotnou mřížku, do které následně vybíráte fotografie. Nové pořadí je pro uživatele snadnější a nabízí rychlejší výsledek.
Možnosti aplikace ale nekončí u vytvoření jednoduché skládačky. Fotografie lze různě zrcadlit, otáčet, zvětšovat a vytvářet abstraktní až surrealistické výtvory. Své kompozice pak můžete sdílet se svými přáteli. Nechybí samozřejmě ani okamžitá možnost pořídit z aplikace sérii selfie a vytvořit z nich také montáž.
Aplikace se ihned uchytila, a to nejen mezi běžnými uživateli. Již během několika hodin se mezi značkami na sociálních sítích objevily první vlaštovky, které začaly s Layoutem experimentovat.
Layout je již druhou samostatnou aplikací Instagramu, která rozšiřuje jeho funkce. Ta první, se kterou přišel v loňském srpnu, se nazývá Hyperlapse a umožňuje vytvářet stabilizovaná časosběrná videa.
Zdroje: Instagram, Mashable, Adweek