Instagram už netrvá na čtvercovém formátu fotografií a videí

28. 8. 2015 | Petr Michl
Obdélník je nový čtverec! Instagram si po letech uvědomil, že uříznuté obličeje a neúplné snímky krajiny nejsou cool.



Obrázkové sociální médium Instagram se od svého počátku drželo sveřepě fotografií do čtverce. Nyní se ale vše mění, podporuje i klasický obdélníkový formát: na šířku i na výšku.

Ukazuje se, že téměř 1 z 5 fotografií či videí, které lidi publikují, nejsou pořízeny ve čtvercovém formátu. Víme, že nebylo jednoduché sdílet tento typ obsahu na Instagramu: přátelé byli ořezáni ze skupinových fotografií, objekty vašich videí vypadali stísněně a nešlo zachytit Golden Gate Bridge v celé délce," píše Instagram ve své tiskové zprávě a dodává: „Nyní při výběru fotografie nebo videa můžete kliknout na ikonu formátu a vybrat si mezi orientací snímku pro zachycení krajiny nebo portrétu namísto čtverce. Jakmile fotografii nasdílíte, její verze v plném rozlišení se zobrazí všem vašim followerům v jejich feedech v krásné, přirozené verzi."

Především poslední věta vyznívá poněkud vtipně. Na druhou stranu jsme rádi, že v Instagramu na přirozenou krásu osvědčených dimenzí fotografií přišli nakonec po mnoha letech také.  Update by měl být už nyní aktivní v aplikaci pro iOS i Android.

Není pochyb, že udělá radost marketérům, kteří budou moci snadněji využívat snímky s tradičním poměrem stran z jiných komunikačních kanálů. Několik značek již této možnosti využilo. Podívejte se na ukázky níže a pamatujte si, že odteď je obdélník nový čtverec.

 

 

 


Zdroj: Instagram Blog, Marketing Land

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: