Instagram zavádí zasílání soukromých zpráv

13. 12. 2013 | Petr Michl

Instagram byl po dlouhou dobu jen „obrázkovou aplikací", kde si lidé maximálně lajkovali vyfocená jídla a utrousili pod snímkem několik komentářů. Facebook se ale rozhodl posunout práh možností vzájemné komunikace mezi uživateli. Zakladatel Instagramu Kevin Systrom včera na tiskové konferenci v New Yorku oznámil, že nyní je k dispozici i možnost zasílání soukromých zpráv – tato funkcionalita nese název Instagram Direct.

Změnu nelze brát jako snahu o nápodobu o jiných mobilních aplikací typu GoogleVoice, WhatsApp či Viber, které dělají vrásky mobilním operátorům tím, že umožňují volání a zasílání textových zpráv zdarma. Způsob fungování lze přirovnat spíše k zasílání zpráv a chatu mezi uživateli na Facebooku. Pochopitelně v tomto případě je ale jako mnohem přirozenější formou soukromé zprávy i zaslání fotografie či „insta videa". K startu „chatovací funkce" musí dokonce přijít jako první zpráva v nikoliv textové, ale ve vizuální podobě.

A co krásné dívky? Mají se čeho bát?

Mimo jídla je na Instagramu i spousta „selfies", na nich jsou hlavními postavami zpravidla mladé slečny špulící rty i mnohem zajímavější partie do objektivu fotoaparátu. Zavedení Direct Instagram vyvolalo mezi uživateli poměrně výraznou odezvu vyjadřující obavy, že soukromé zprávy budou rájem pro nechtěný sexting. Lapidárně řečeno tu existuje poměrně reálný předpoklad, že výše zmíněné spoře oděné sběračky lajků začnou na oplátku dostávat záběry tělesných partií anonymních ctitelů, které byly zaujaty jejich snímky zdaleka nejvíce. Níže uvádíme pár populárních reakcí z Twitteru.

Vývojáři Instagramu nicméně s touto variantou počítali a bezpečností opatření silně připomínají právě Facebook. Jenom vzájemní followeři si mohou poslat zprávu rovnou. Pokud vám zašle zprávu ne-follower, ukáže se vám to jako požadavek, nikoliv jako zpráva ve vašem inboxu.

Navíc je tu i další vrstva ochrany soukromí. Problémové uživatele lze zablokovat a možností je i označit svůj profil jako „private", což znamená, že žádosti rádoby followerů musí být vámi nejdříve schváleny.

Instagram Direct lze proto hodnotit kladně. Přidává další rozměr možnosti vzájemné komunikace uživatelů a už od začátku jsou do značné míry ošetřené případné negativní jevy, které jsou s touto změnou spojené.

Zdroje: blog.instagram.com, techcrunch.com, www.adweek.com

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: