Intuit koupil Mailchimp za 12 miliard dolarů
Když se podaří nějakému startupu dojít k vlastnímu prodeji stvrzujícímu jeho hodnotu 1 miliardy dolarů, mluví se o akvizice jednorožce. Děje se to, ovšem velmi zřídka taková společnost nepotká po cestě venture kapitál, který by investoval do jejího vývoje a dával její průběžné valuaci konkrétní cenovku. Primárně službě pro e-mail marketing, Mailchimp, se to podařilo. Kupuje ji společnost Intuit za 12 miliard dolarů, tedy v přepočtu za více než 250 miliard korun.
Intuit je známý především pro svůj software QuickBooks pro řízení financí a řešení daní. Má ale s Maichimpem společnou cílovou skupinou, kterou jsou jednotlivci a malé a střední podniky. Sám Intuit také vyčíslil, co si kupuje:
- „Celosvětový dosah s 13 miliony uživatelů po celém světě, 2,4 milionu měsíčně aktivních uživatelů a 800 tisíc platících zákazníků s 50 % zákazníků mimo USA.
- Data a technologie v podobě 70 miliard kontaktů a více než 250 bohatých partnerských integrací.
- Automatizace na bázi umělé inteligence ve velkém měřítku, která denně podpoří 2,2 milionu predikcí založených na umělé inteligenci.“
Právě důraz na automatizaci a technologie je zásadní. I v USA, odkud pochází většina zákazníků Intuitu, je totiž stále co dohánět. V jeho tiskové zprávě stojí:
„Pro dvě třetiny malých podniků je největší překážkou hledání nových zákazníků a více než 25 % má problémy s udržením stávajících zákazníků, přesto téměř tři čtvrtiny malých podniků nepoužily řešení pro řízení vztahů se zákazníky. Čtyřiaosmdesát % malých podniků používá k odsouhlasení svých zásob napříč kanály tužku a papír nebo tabulky a 50 % malých podniků zkrachuje během prvních pěti let z velké části kvůli problémům s cash flow. Tyto problémy dohromady vytvářejí překážky pro úspěch malých a středních podniků, které pomůže vyřešit akvizice společnosti Mailchimp společností Intuit.“
Má jít tedy o „manželství“ firem, které mají malým a středním podnikům zároveň vyřešit kontakt se zákazníky, ale také správu firemních financí. Uvidíme, jak se to bude dařit. Intuit za tuto akvizici zaplatil 10 % své vlastní tržní hodnoty, což není rozhodně málo.
Zdroj: Intuit