Jak často publikovat příspěvky na Facebooku a LinkedInu

21. 9. 2017 | Milada Zemanová
Pro obě sociální sítě jsou ideální 2-5 příspěvky týdně a důležitější je kvalitní obsah než čas a den uveřejnění.
31% firem v ČR plánuje zvýšit investice do sociálních médií. 1
  • Jak tvořit atraktivní obsah?
  • Jak zaujmout v sociálních médiích?
  • Jak zesilovat vliv u zákazníků?
  • Jak využívat ambasadory značky?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: PR Klub: 5/2020

Sociální sítě jsou přesyceným prostředím, ve kterém i marketingoví experti mnohdy tápají, jaké množství příspěvků a jak často mají publikovat.

HubSpot se proto rozhodl realizovat experiment, během kterého analyzoval celkem 10 tisíc účtů na různých sociálních platformách, 15 tisíc statusů na firemních profilech na LinkedIn a 25 tisíc příspěvků na Facebook firemních stránkách.

LinkedIn

Nejlepší čas pro publikování
Průměrné číslo kliknutí na příspěvek se příliš neliší, i když mírný pokles zaznamenaly příspěvky po 17. hodině. Na této sociální síti tedy spíše záleží na obsahu než na času zveřejnění.

Nejlepší den pro publikování
Příspěvky publikované v pondělí,sobotu a neděli si vedou hůř než příspěvky uveřejněné v ostatní dny. Naopak úterý a středa jsou nejlepší dny pro publikování a tyto příspěvky také průměrně zaznamenávají největší počet prokliků.

Jak často publikovat
Z průzkumu vyplynulo, že jakmile je publikováno více než 5 příspěvků týdně (většinou tedy jeden příspěvek denně), tak návratnost investic znatelně klesá.

Stránky, které mají více než 100 followerů, zaznamenávají u prvních dvou příspěvků průměrně 2 prokliky. Ale desátý příspěvek v daném týdnu zaznamenal už jen 0,5 prokliku.

Největší efektivita přichází od 2 příspěvků týdně a z tohoto důvodu HubSpot doporučuje uveřejňovat 2-5 příspěvků týdně, aby se získala největší hodnota z této sítě v poměru k času vynaloženém na tvorbě příspěvku.

Facebook

Nejlepší čas pro publikování
V průměru si většina příspěvků na Facebooku nevede moc dobře. V průběhu dne se však výkon příspěvků liší, velké rozdíly jsou vidět na začátku a konci dne. I v tomto případě HubSpot doporučuje, aby se marketéři více soustředili na obsah příspěvků, než na publikovaný čas.

Nejlepší den pro publikování
Na Facebooku neexistuje nejlepší den pro publikování příspěvků, protože jen dobré příspěvky na FB získají vysoký dosah. Nicméně je však o něco lepší publikovat příspěvky v neděli, a také v pátek a sobotu příspěvky získávají vyšší engagement.

Jak často publikovat
Podobně jako LinkedIn, i zde platí, že jakmile publikujete více než pětkrát týdne, návratnost investic značně klesá.

U stránek s minimálně 100 followery získávají první dvě příspěvky na Facebooku průměrně 1 kliknutí a po 10. příspěvku každý další příspěvek získá jen 0,5 kliknutí a pak dále klesá. Proto opět HubSpot doporučuje publikovat na Facebooku 2 - 5 příspěvků týdně.

Facebook upřednostňuje „čerstvý" obsah a nechce zahltit uživatele zprávami od jedné firmy. Takže pokud firmy publikují více než jeden příspěvek denně, mohou ty ostatní kanibalizovat na prvním.

Na základě tohoto experimentu HubSpot doporučuje publikovat 2-5 příspěvků týdně, a toto platí pro Facebook i LinkedIn. Firmy by se také měly zaměřit na kvalitu každého příspěvku a získání více lajků, komentů a sdílení a tak budovat své publikum. Těmito kroky si tak současně zajistí, že algoritmus zmíněných sociálních sítí bude pracovat ve prospěch dané značky.

Zdroj: Hubspot

Štítky dokumentu: Facebook LinkedIn

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: