Jak si u obchodníků stojí mobilní platby?

12. 5. 2011 | ZeB
Zvýšení limitu transakce při platbě mobilním telefonem by uvítaly přibližně tři čtvrtiny respondentů. Vyplynulo to z průzkumu společnosti T-Mobile.

Podle průzkumu společnosti T-Mobile oceňuje většina obchodníků při placení za jejich zboží nebo služby prostřednictvím mobilního telefonu rychlost a jednoduchost platby. Je přitom jedno, zda jde o m-platbu nebo zaslání Premium SMS. Výsledky průzkumu navíc ukazují, že by zákazníci při placení upřednostnili mobilní telefon před bankovním převodem.

Rychlost, důvěryhodnost a záruky operátora

Mezi hlavní přednosti mobilní peněženky řadí obchodníci rychlost transakcí, důvěryhodnost pro koncového zákazníka, záruky operátora či rychlé zavedení této služby. Například u m-platby vítězí rychlost (74 %), důvěryhodnost pro koncového uživatele (69 %) a záruky operátora (64 %). Zvýšení limitu transakce by uvítaly přibližně tři čtvrtiny respondentů. Částku do 1 000 korun uvedla zhruba třetina oslovených. V případě Premium SMS by si limit až 5 000 korun dovedlo představit 31 procent, u m-plateb pak dokonce 37 procent firem.

Z výsledků vyplynulo, že obchodníci očekávají, že po zavedení m-platby by poklesl počet nákupů uhrazených bankovním převodem. Podle jejich odhadů by každý desátý zákazník zaplatil za svůj nákup prostřednictvím telefonu. Podíl bankovních transakcí by tak mohl činit čtvrtinu místo původních 34 %. Ostatní způsoby úhrady by nasazení m-plateb téměř neovlivnilo.
 

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: