Jak vypadá rebranding PR agentury
Zeptali jsme se Roberta Svobody, zakladatele a ředitele české PR agentury Focus agency, s.r.o., která nedávno prošla svým vlastní rebrandingem.
Co Vás vedlo k rebrandingu společnosti?
Původní vizuální prezentaci jsme měli již od doby vzniku naší společnosti, od roku 2000. Měla znázorňovat skutečnost, že poskytujeme firmám full servis. Služby z oblasti marketingu, public relations a komunikace. Potřebu rebrandingu jsme pocítili především proto, že v současné době se trochu otáčí směr naší agentury. Hlavní zaměření se přesouvá výhradně na public relations. Zůstáváme i u tradičních nástrojů, ale budeme klást čím dál tím větší důraz na online PR a content marketing.
Co vše se v rámci rebrandingu proměnilo?
Naše hlavní motto zní „Hovoříme výsledky“. Vychází již z našeho dlouhodobého zájmu o techniky a metody měření účinků public relations v České republice i v zahraničí. Tomuto mottu, či chcete-li sloganu, jsme podřídili podobu většiny materiálů, kterými hovoříme s veřejností i s našimi klienty. V jeho duchu se kompletně proměnil vzhled i obsah webových stránek, jejichž hlavní součástí jsou případové studie s výsledky. Do webu je vestavěn také náš firemní blog, na němž budeme publikovat odborné články z oblasti marketingu a public relations. Změnili se i naše bannery, firemní profil a logo, které jsme zjednodušili a „vyčistili“.
Odrazí se změna i ve vaší práci či nabízených službách?
Na tradiční nástroje PR určitě nezanevřeme, naše pozornost se však zaměří hlavně na online PR, s nímž už máme několikaleté zkušenosti. Lidé si často myslí, že na webových stránkách je nejtěžší jejich tvorba, zapomínají však, že to, co dělá webové stránky úspěšnými, je jejich obsah. Důležitý je kvalitní obsah, aktivní zapojení uživatelů, zvyšování návštěvnosti a neustálé měření dosažených výsledků. My už jsme několikrát dokázali, že to umíme, a chceme v tom pokračovat.
Rebrading je také součástí PR. Na co by si měli dát společnosti pozor?
Pokud se jedná o společnost, která je na trhu již dobře zavedená a její rebranding nedoprovází nějaké zásadní změny, je třeba zachovat kontinuum. Není moudré pokoušet se o radikální změnu, která společnosti ve výsledku spíše uškodí. K rebrandingu musí být vždy pádný důvod. Pokud chybí důvod, je lepší od změn ustoupit. Samoúčelný rebranding zatím nikoho nespasil. Pro firmy je také vhodné, aby využily pomoc odborníka, ať už agentury nebo samostatného konzultanta, který je schopný jim nestanně poradit.
Měly by se PR agentury starat o své PR?
Měly. Existuje však jedno pěkné pořekadlo: „Kozel zahradníkem.“ PR agentury v myšlenkách na komunikační strategie svých klientů zapomínají, že by měly mít i tu svou.
Jak se o své PR stará Focus Agency?
Vzhledem k naší velikosti není úplně reálné, abychom měli PR manažera, který by se nám staral o public relations. Nemyslím si však, že má smysl „dělat PR pro PR“. Focus agency již od roku 2004 provozuje odborný server o marketingu, Marketing Journal, který přináší informace o aktuálních trendech v oblasti marketingu, PR, reklamy, sociálních sítí atd. Sledováním Marketing Journalu se vlastně „udržujeme v kondici“ – víme, co se v oboru děje, co se daří a co nikoli. Do budoucna plánujeme i jakousi akademii – série odborných přednášek pro studenty i lidi z oboru. Koncept je hotov, teď je třeba jen najít čas a sílu na realizaci.
A jak tedy vypadá rebranding v praxi. Připravili jsem pro Vás krátkou ukázku, nové webové stránky si prohlédněte ZDE.