Jamajské olympioničky přišly o svůj bob. Domácí značka piva jim ho bez váhání zajistila

19. 2. 2018 | Petr Michl
Pohádka o „kokosech na sněhu" je letos poněkud podlitá pivem. Národním hrdinou se stala značka piva vařeného v jamajském Kingstonu, Red Stripe. Ta pomohla domácímu týmu ženského dvojbobu v okamžiku nesnází, a zachránila tak jeho start pod pěti kruhy.


Zdroj: @Jambosled

Jamajskou výpravu na zimní olympijské hry letos nereprezentuje mužský tým soutěžící v jízdě na bobech. Populární „kokosy na sněhu" neprošly kvalifikací. Čest zimnímu sportu trénovanému v karibském ráji sprinterů na suchu tak měl dělat ženský tým z Jamajky soutěžící na dvojbobu. Vše ale mohla zhatit jedna maličkost: v průběhu minulého týdne to vypadalo, že závodnice přijdou o bob, v němž by mohly soutěžit. Jamajská značka piva Red Stripe ale přispěchala na pomoc jako sponzorský rytíř na bílém koni a situaci zachránila.

Poněkud pikantní je situace, která tento problém zapříčinila. Olympijská vítězka v dané disciplíně z roku 2006 za Německo Sandra Kiriasisová byla zbavena trenérské funkce v jamajském týmu. Místo, aby se starala o koučing řidičky (osoby ovládající bob), jí byla nově nabídnuta jen pozice analytičky trati. To nehodlala akceptovat a na odchodu z týmu ještě dala jasně vědět, že závodní bob zapůjčila z Německa ona a za svoje finanční protředky. Pokud jí nebudou peníze okamžitě proplaceny, nebude mít Jamajka v Pchjongčchangu v čem brázdit ledové koryto trati.


Poněkud prekérní situace dala příležitost povstat nové hrdince, značce piva Red Stripes vařené v hlavním městě Jamajky, Kingstonu. Ta ve čtvrtek na svém Twitteru uvedla: „Žádný bob, žádný problém. Jamajský týme bobistů, pokud potřebujete nový stroj, dejte to na účet Red Stripes..."

Nový bob stojí dle Washington Post až 50 tisíc dolarů. Zástupci z Red Stripe se tak raději skutečně dohodli z Kiriasisovou a bob od ní pouze pronajali. Poté mohlo následovat radostné sdělení, že tým v ohrožení má nové (ač spíše staronové, pozn. red.) sáně.

Povšimněte si, že značka Red Stripe raději nikde u svých tweetů neoperuje se slovy jako olympiáda či olympijský. Tato šlechetná nabídka prý byla poměrně zevrubně konzultována s právníky s cílem vyhnout se jakémukoliv překročení pravomocí sponzorů, kteří nejsou pro klání pod pěti kruhy oficiální.

Jamajské závodnice se do ledového koryta v pronajatém bobu pustí v úterý 20. února. Rozhodně přitom nepatří mezi medialové favoritky. Stejně jako mužský tým, jenž v této disciplíně startoval poprvé v roce 1988 na olympiádě v Calgary, jsou spíše outsidery, co ale zároveň dávají naději, že když se chce, jde vše: třeba se i dostat na zimní olympiádu, když ve vaší zemi nikdy nesněží. Velký podíl na pokračování takovéhoto příběhu bude mít i nejpopulárnější pivo na Jamajce. Značka Red Stripe ukázala, jak přijít se sponzorstvím, které dává smysl a doslova dobývá světová média.

Zdroje: USA Today, Time, Business Insider  


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: