Jeff Bezos koupil The Washington Post
Amazon.com se stal díky pečlivé práci a kompetentnímu vedení největším hráčem na poli e-commerce, který nasadil laťku tomu, jak by mělo online podnikání vypadat. Nyní se jeho CEO, Jeff Bezos, rozhodl k odvážnému kroku na velmi obtížném trhu. Za 250 milionů dolarů zakoupil jeden z nejprestižnějších deníku v USA, The Washington Post. Deník měl přitom posledních 80 let stejného vlastníka, rodinu Grahamů.
Jeff Bezos představuje Kindle Whitepaper. Zdroj: YouTube
MG Siegler komentoval událost pro TechCrunch tak, že vždy obdivoval, jak mohl Amazon vzkvétat, ač jsou jeho marže velice nízké. Krok Bezose pak hodnotí jako důkaz, že tento muž rozhodně strach z trhů s nízkou marží nemá. Rozhodně má pravdu v tom, že kupovat dnes tištěné deníky jako dobrý byznys a ne jako zdroj mediální moci, chce velkou odvahu. V sobotu koupil miliardář John W Henry (mimo jiné majitel baseballového týmu Boston Red Sox a britské fotbalové legendy Liverpool FC) jiný uznávaný americký deník, the Boston Globe, od the New York Times Company za 70 milionů dolarů - zlomek toho, co za něj zaplatil nynější prodejce před deseti lety. Cenovka za před necelými třemi lety prodaný Newseek trápící se v dluzích byla dle the New York Times 1 dolar (Newsweek byl před dvěma dny opět prodán - tentokrát společnosti International Business Times - pozn. red.).
Donald Graham řekl v rozhovoru vysvětlujícím prodej: „The Washington Post by přežil i pod stávající vlastnickou strukturou, byl profitabilní i s výhledem do blízké budoucnosti. Chtěli jsme ale, aby dokázal více než jen přežívat. Neříkám, že je toto garancí úspěchu deníku, ale dává mu to mnohem větší šanci na úspěch." Bude zajímavé sledovat, jak Jeff Bezos tuto koupi zužitkuje. I kdyby mu to nevyšlo, nebude to pro něj osobně znamenat takovou ztrátu. Cena za the Washington Post je jen zlomkem z jeho osobního majetku, který Forbes odhaduje na 25 miliard dolarů.