John Lewis přidává do svého receptu na vánoční reklamu špetku lásky

16. 11. 2020 | Aneta Birnerová
Když každý přidá trochu lásky, společně dokážeme velké věci. Tuto mantru charitativních organizací sdílí řetězec obchodních domů John Lewis ve své vánoční reklamě, která původně letos neměla vůbec vzniknout...

Kampaň: Give a little love (Darujte trochu lásky)

Společnost: John Lewis and Waitrose

Reklamní agentura: Adam&eveDDB

Charitativní organizace: FareShare | Home-Start

Další z řady legendárních vánočních reklam od společnosti John Lewis and Waitrose je konečně tady. Tentokrát je ovšem vše trochu jinak. Místo pobídky k nakupování obchodní dům vybízí k pomoci charitativním společnostem. 

„Tento rok málem žádná reklama nebyla. Říkali jsme si, zda by nebylo vhodnější zkrátka věnovat peníze charitě místo jejich investice do marketingu,” řekl pro deník The Drum James Morrison, vedoucí marketingu ve společnosti Waitrose.

Pochyby, zda je vhodné investovat nemalou částku do další nákladné vánoční reklamy byly opodstatněné. Vlivem pandemie společnost propustila kolem 1 500 zaměstnanců a zavřela 8 obchodních domů John Lewis. Poslední, co by bývalí zaměstnanci chtěli vidět, by tedy byla další pompézní vánoční reklama povzbuzující jejich nákupní apetit.

Nakonec se však John Lewis pro natočení reklamy rozhodl. Ředitel oddělení pro uživatelský zážitek, Peter Cross, vysvětluje proč:

„Dva důvody nám zabránili to letos s reklamou odpískat. Prvním z nich bych strach, že se tím postavíme do role Grinče, který zákazníkům ukradl Vánoce. A druhým důvodem se staly naše dvě partnerské charitativní organizace (FareShare a Home-Start), které nás přesvědčili, že dar společenské pozornosti je pro ně cennější než ten finanční.”

Místo dárků stačí malá laskavost

K tvorbě dvouminutového reklamního spotu si jako každý rok John Lewis přizval reklamní agenturu Adam&eveDDB. Výsledné video s názvem Give a little love (Darujte trochu lásky) představuje koláž malých laskovalostí každodenního života realizovanou v devíti různých stylech živého i animovaného filmu od osmi různých umělců. Jednotlivými scénami se pak prolíná opakující se symbol srdce, které nás všechny spojuje. 

I přes svou animovanou složku, spot nepromlouvá zejména k mladším divákům (jako např. vánoční reklama z minulého roku.) Stejně jako je letos jeho sdělení obecné a všeobjímající, tak i jeho cílová skupina je široká. 

Na reklamu se můžete podívat níže: 

Co to slyšíme?

Další velký mezník v desetileté tradici reklam od společnosti John Lewis se týká hudby. Poprvé v historii se totiž tvůrci uchýlili k použití originální písně jako podkresu pro své video. Dosud totiž spoléhali na covery známých písní v neotřelé podobě. 

Jde o skladbu s názvem A Little Love (Trochu lásky) od soulové zpěvačky Celeste. Cross pro The Drum k této volbě dodává:

„Hudba je neodmyslitelně vetkaná do látky, z níž vytváříme naše vánoční reklamy. Letos je to ale poprvé, kdy jsme se rozhodli vytvořit originální skladbu. Celeste se nabídla, že ji pro nás napíše. První nahrávku nám poslala přes Zoom a my jsme byli její krásou okamžitě uneseni.”

Důležitost něžné a sentimentální hudby v reklamách John Lewis podtrhuje jeho reklamní ročník 2018, kdy se hlavním aktérem spotu stal samotný Elton John. Právě remaky jeho písní společnost použila pro vánoční reklamy již několikrát v předchozích letech.

Sny se plní o vánocích

Dle slov jeho zaměstnanců se společnost John Lewis and Waitrose plánovala vydat charitativní cestou již delší dobou. Jistě si ale nemohli pro svůj začátek zvolit příhodnější dobu. 

Prostřednictvím této nové kampaně společnost chce vybrat 4 miliony liber (120 mil. korun) pro dvě charitativní organizace: FareShare, která pomáhá lidem trpícím nedostatkem jídla a Home-Start, jež je tady pro rodiče v nouzi. Další milion liber chce obchodní řetězec vybrat přímo ve svých obchodech. Nezbývá tedy než doufat, že letošní Vánoce budou bohaté. 

 

 

 

Zdroj: thedrum.comjohnlewis.com

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: