Kód Instagramu odhaluje vlastní feed jen pro držitele ověřených účtů
V kódu Instagramu je nový feed jen pro ověřené účty. S tímto odhalením přišel známý spotter, Alessandro Paluzzi, který přišel i s printscreenem ukazujícím tuto možnost jako další z nabídek chronologicky zobrazovaných kanálů příspěvků po oblíbených (Favorites) a Following (účtů, co sledujete).
Ověřené účty jsou novinka, kterou Meta uvedla v dubnu tohoto roku. Primárním účelem tzv. Meta Verified program je svázat konkrétní účty s identitou člověka. Tato možnost tu byla už dříve pro celebrity. Nyní ji mají i běžní uživatelé, v USA za 11 dolarů a 99 centů na desktopu a za 14 dolarů a 99 centů při nákupu na mobilních operačních systémem Android nebo iOS.
Meta pro ověření požaduje také občanský průkaz, aby skutečně svázala ověřený účet s pravou identitou. Takto ověření uživatelé pak získají:
- Ověřený odznak, který potvrzuje, že jste skutečný uživatel a že váš účet byl ověřen pomocí státem vydaného průkazu totožnosti.
- Větší ochrana před vydáváním se za někoho jiného díky proaktivnímu monitorování účtu proti podvodníkům, kteří by se mohli zaměřit na osoby s rostoucím online publikem.
- Pomoc, když ji potřebujete, s přístupem ke skutečné osobě v případě běžných problémů s účtem.
- 100 Stars (hvězd) na měsíc, s kterými pak uživatel může odměnit jiné tvůrce.
- Exkluzivní Stickers (nálepky) pro Stories a Reels na Facebooku i Instagramu.
Úniky z kódu úplně zprvu při přípravě tohoto programu ukazovaly mezi benefity i větší dosah, aby tato položka z oficiálního seznamu při jeho uvedení zmizela.
Aktuální únik nicméně fakticky představuje vlastní feed, který by příležitost k většímu zásahu skutečně znamenal. A na rozdíl od například příliš přeplněného chronologického feedu účtů, co sledujete, by ve feedu ověřených účtů nemuselo být zdaleka tak přeplněno.
Zdroj: Instagram / Alessandro Paluzzi
Zástupci Instagramu uvedli pro Techcrunch, že nic takového neplánují. Proč se to ale jinak v kódu objevilo, že?
Zpoplatněný program ověřených účtů, který mají uživatelé platit zvlášť pro Facebook a dohromady pro Instagram a Threads, nepřináší uživatelům příliš velkou hodnotu. Povýšení dosahů uživatelů s pomocí vlastního feedu by mohlo být reálným lákadlem. Ještě více, pokud by se týkal i nyní v něm nezahrnutých byznys účtů, které by také výrazněji ocenili přístup k zákaznické podpoře.
Ověřené účty od Meta jsou kopií také nijak závratně úspěšného programu Twitter Blue, nyní nazývaného X Premium. Ten toho poskytuje výrazně více. Například funkci omezení reklamy, ale i v příležitostech pro větší dosahy, včetně vlastní záložky Verified v notifikacích uživatelům. Bude tak zajímavé sledovat, jak až daleko Meta v kopírování nápadů Elona Muska zajde.