Končí boj o sponzorství mezi Nike a Adidas?
Nike i Adidas spolu odjakživa bojují o sponzoring těch nejprestižnějších fotbalových klubů. Vypadá to ale, že Nike si možná začal uvědomovat, že jsou i důležitější věci než je partnerství s těmi největšími kluby.
Mistrovství světa ve fotbale je pro tento rok za námi a s ním i svátek velkých reklamních kampaní, včetně těch od výrobců sportovního zboží, Nike a Adidas. Ti spolu odjakživa válčí i na poli sponzoringu fotbalových týmů. Svoje logo na dresu totiž může mít jen jeden. A právě jejich rivalitu si uvědomují i týmy, které si pak mohou říct o mnohem větší peníze. Přesně to se totiž stalo u britského legendárního klubu Manchester United. Již dlouhou dobu byl jejich dodavatelem dresů a hlavně výhradním prodejcem fanouškovských replik a předmětů Nike.
Když ale nyní mělo dojít k prodloužení jejich dvanáctiletého kontraktu, Nike se rozhodl odstoupit. Podle nich si totiž klub žádal až příliš mnoho peněz. Místo původních 40 milionů dolarů za rok totiž chtěl Manchester United naprosto závratných 128 milionů dolarů za sezónu. To se ale příliš nelíbilo Nike ani jeho akcionářům, a tak prestižní práva získal jeho rival, Adidas. Celková částka je nejvyšší ze všech fotbalových klubů, dokonce více než dvakrát vyšší než partnerství Adidas a klubu Real Madrid.
Nová suma za roční sponzoring Manchester United je nejvyšší na světě. Zdroj: OldTraffordFaithful
Pro Adidas to bude zároveň poprvé za 23 let, co bude vyrábět dres pro tým hrající Premier League. Zástupce firmy, Herbert Hainer, uvedl, že sponzoring jim pomůže více upevnit pozici na trhu na klíčových trzích po celém světě. Jejich desetileté partnerství s Manchester United by jim podle jeho slov mělo přinést zhruba 1.5 miliard dolarů na prodeji. S jejich doměnkou souhlasí i marketingová expertka na Manchester Business School, Dr. Leah Donian. „Tato dohoda by mohla dát Adidas značnou výhodu nad Nike. Pravděpodobně jim také pomůže posílit pozici na důležitých trzích."
Fanoušci si krátí čekání na podobu nového partnerství vytvářením vlastních verzí. Zdroj: FootballWood.com
Nike se ale zřejmě rozhodl, že nepotřebuje hrát nesmyslně drahou hru o sponzoring těch nejprestižnějších klubů, když se svými kampaněmi dokáže přiblížit fanouškům více než Adidas. Ostatně i letošní britský výzkum ukazuje, že celých 68 % sportovních příznivců vůbec netuší, která značka ke konkrétnímu sportovci patří.