Labutí píseň Kefírera. Zítra dá do prodeje 400 lahví a končí

16. 5. 2017 | Petr Michl
Ordnung v regálech s mléčnými výrobky nezavládne. Fanoušci Kefírera mají ale přesto šanci na svou láhev rasově čistého kefíru. Zítra startuje prodej limitované edice.

Kefírer v průběhu loňského května ovládl nejen marketingový mediální prostor. Idea trojice kreativců z Brna se od hodně nekorektního, ale do detailu propracovaného vtipu, stala brzy příslibem výroby skutečného kefírového nápoje. Ovšem jen do chvíle, kdy se o svá práva související s logem Kefíreru přihlásili autoři obálky ke knize Už je tady zas. Před několika dny ovšem mléčný vůdce prolomil půlroční mlčení a opět se ozval. Kefíry budou!

Tvůrci Kefírera, David Koutný, Tomáš Musil a Lukáš Lukeš, v posledních  měsících utlumili veškerou komunikaci spojenou s projektem ve snaze domluvit se mimosoudně s výše zmiňovanými autory obálky knihy Už je tady zas a později i loga spojeného se stejnojmenným filmem. Ve svém posledním facebookovém příspěvku tuto situaci popsali:

Byli jsme v šoku, zradila nás totiž naše vlastní árijská krev. Malichernost, kvůli které jsme museli všechno zastavit. Stáli jsme před těžký rozhodnutím. Buď jsme mohli jít do útoku v podobě soudního procesu, který by trval 3-4 roky, nebo jsme se mohli jít vydat hledat společnou řeč.

Zvolili jsme druhou variantu, i když s těžkým knírem. Věděli jsme ale, že je to pravděpodobně jediná cesta, jak splnit svůj slib a odměnit naše fanoušky skutečným nadproduktem. A tak začalo půlroční jednání, během kterého jsme se z dobré vůle zcela odmlčeli. Mrzí nás, že jsme vás nechali tápat ve tmě, snad vám teď konečně ukážeme světlo na konci komínu.“





Tím světlem je limitovaná edice kefírového nápoje v lahvích se sporným logem. Tvůrci kefíreru souhlasili s tím, že stáhnou své webové stránky a darují 800 euro organizaci Exit Deutschland, která pomáhá lidem najít cestu ven z extremismu. Oba požadavky již realizovali. Jejich další povolenou komunikací je pak jen jeden příspěvek na Facebooku, který vidíte výše.

Velkým debutem a rozlučkou zároveň nakonec bude prodej limitované edice 400 lahví Kefíreru. Ten bude zahájen zítra 17. 5. (pravděpodobně od 14 hodin) v prostorách brněnského Expedition Clubu. Cena není rozhodně lidová jako Volkswagen, jedna láhev Kefíreru bude stát 194 korun a 50 haléřů. Tvůrci ji přitom odůvodňují vysokými výrobními náklady při tak malém počtu kusů i snahou zaplatit něco z nákladů vyplývajících z právního sporu s německou stranou. 

Celý příběh virálního hitu, který jednorázový internetový vtípek přesahoval tvorbou microsite, outdoorovou reklamou (dobře, jedním billboardem v Brně) a konzistentní komunikací plnou černého humoru, tak končí prazvláštním happy endem. Produkt sice nabude materializované podoby, zároveň se ale bude jednat o definitivní konec. Jde tedy o finále, které nese jistou pachuť, podobně jako zkyslé mléko.

EDIT 19. 05. 2017: Dle vyjádření Lukáše Lukeše pro Marketing Journal bylo ve středu 17. května za prvních 22 minut prodáno 75 % lahví. Dosud zbylé kusy tým Kefírera nyní distribuuje individuálně. 

 

Kam dál? 

Podívejte se na veškeré designy prvotně plánovaných příchutí v našem loňském článku Kefírer není jen vtipem. Stane se skutečným mléčným produktem


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: