Limit padá. Odkazy ze Stories na Instagramu budou dostupné pro všechny uživatele
Instagram okopíroval Stories od Snapchatu a staly se jedním z nejoblíbenějších formátů na platformě. Mnoho lidí vůbec nechodí do feedu a jen proklikává Příběhy, které mají po otevření aplikace dominantní postavení na horní liště. Sdílení linků v rámci Stories bylo nicméně jen pro vyvolené: ověřené účty celebrit a uživatele nad 10 tisíc followerů. Nyní Instagram přichází s aktem demokratizace a otevírá tuto možnost pro všechny.
Instagram k tomu ve své tiskové zprávě říká:
„Když jsme poprvé zavedli odkazy ve Stories, byla tato funkce omezena na ověřené účty nebo účty s určitým počtem sledujících. Od zbytku naší komunity jsme slyšeli, že chtějí sdílet důležité věci také se svými přáteli a rodinou. Ať už vás zajímá cokoli, od vaření po dobrovolnictví nebo nakupování, nyní máte prostor pro sdílení ve Stories — bez ohledu na velikost vašeho účtu.“
Upřímně,volání po zrovnoprávnění v tomto ohledu by slyšel i hluchý. Patřilo mezi nejhlasitější požadavky uživatelů vůbec. I tak je dobře, že ho Instagram po několika letech vyslyšel. Možnost sdílet linky s sebou nese možnost odvádět uživatele z prostředí Instagramu, což je něco, co dlouho Instagram omezoval a odmítal. Otevírá to nové ovšem nové příležitosti pro uživatele i značky — ať už v ohledu získávání nové návštěvnosti na obsahové stránky nebo ty s prodejním obsahem. Zástupci menších brandů nebo e-shopů, které dosud 10 tisíc followers neměly, tak jistě mohou křepčit nadšením.
Tato změna přichází poté, co na přelomu srpna a září tohoto roku nahradil Link Sticker gesto Swipe-up, které zatím přetrává jen u reklam ve Stories. V době změny Instagram rozvedl argumenty, proč je tato změna opodstatněná, takto:
- „Zjednodušená tvorba příběhů: samolepky Příběhů, jako jsou Donation (Dárcovství), Hudba (Music), Anketa (Poll) a nyní Odkaz (Link), vám pomohou ještě více se vyjádřit a sdílet to, co je pro vás na Instagramu důležité - v tomto případě odkazy.
- Přidaná tvůrčí kontrola: Samolepka vypadá a funguje stejně jako ostatní (tj. otázka, anketa a lokace) - poskytuje tvůrci větší kontrolu. Lze ji přepínat do různých stylů, měnit její velikost a umístit kamkoli do příběhu, aby měla maximální dopad.
- Další engagement: Víme také, že engagement a blízkost jsou pro lidi důležité. Uživatelé mohou na příspěvky s nálepkou odkazu dostávat rychlé reakce a odpovědi jako na jakýkoli jiný sdílený příběh, zatímco s odkazem „přejetím prstem nahoru" jste zpětnou vazbu získat nemohli."
Vše zmíněné dostává s možností odkazovat na linky pro všechny uživatele mnohem větší dopad. Už při zavedení Link Stickers se mluvilo o tom, že zrovnoprávnění je pravděpodobným dalším směrem, ovšem s výhradou, že Instagram má obavy, že taková demokratizace by jen zhoršila problém s šířením fake news. Zdá se ale, že má důvěru v tom, že pozitiva pro uživatele v tomto případě převládnou.
Tip redakce:
Videa a fotky lze přidávat nově i z desktopové verze Instagramu v prohlížeči.
Instagram v posledních dvou týdnech zažívá doslova erupci nových funkcí: