LinkedIn na vzestupu. Roste počet uživatelů i jejich engagement
LinkedIn pokračuje na cestě, která míří vzhůru. Zpráva k výsledkům jeho vlastníka, společnosti Microsoft, za poslední kvartál přináší i velmi pozitivní data o zapojení uživatelů na sociální síti pro profesionály.
Nejprve si zopakujme základy. LinkedIn má v současnosti 645 milionů uživatelů, před rokem jich bylo 575 milionů. Narostl také počet jejich návštěv platformy, a to o celých 22 %. Microft navíc deklaruje, že úroveň engagementu a počtu publikovaných inzerátů dosahuje rekordní výše.
Zdroj: Microsoft, repro SMT
Tato změna k lepšímu se dá připsat změně algoritmu, kterou LinkedIn provedl v říjnu 2018. „Zjistili jsme, že na začátku roku 2018 jsme čelili nebezpečí, kdy většina zisků z virálních akcí náležela 1 % ‚power uživatelů', zatímco větší část tvůrců nedostávala příliš zpětné vazby, ve skutečnosti (jí bylo) méně než kdykoliv předtím,“ komentoval tehdy LinkedIn zavedení opatření, které daný trend měly zvrátit. Cílem bylo, aby všechny lajky, komentáře a sdílení nezískaly jen Bransonové a Gatesové, ale dostalo se také na mnohem menší hráče.
To se evidentně díky úpravě algoritmu podařilo. Do feedu ostatních se začaly dostávát i příspěvky běžných uživatelů.
Další novinkou, co výsledky ovlivnila, může být například zavedení Reakcí, které nabízejí širší emoční spektrum rychlé zpětné vazby k příspěvkům, než nabízel pouhý zdvižený palec.
LinkedIn se dle některých lidí stává někdy až příliš velkou „pavlačí“ plnou konverzací o ničem a virálních click-baitů, podobně jako na Facebooku. Ač jde někdy takovéto tendence pozorovat, z celkového náhledu nelze této sociální síti upřít zřetelné byznys zaměření, méně nadávek a pouhých výlevů emocí a naopak více promyšlených odpovědí. I proto by měly firmy pro rok 2020 uvažovat více o tom, zdali LinkedIn není místem, kde by měly posílit své aktivity.
Zdroje: SMT, Microsoft
Tip redakce:
Setkání s dalšími profesionály, workshop nebo například představení produktu. To vše nyní snadno uspořádáte i na LinkedInu s pomocí nástroje Události, který je velmi podobný tomu, který již znáte z Facebooku.