LinkedIn představil Conversation Ads, inzerci pro větší zapojení uživatelů
Téměř 2,5 miliardy lidí používá mobilní chatovací aplikace a tento trend má i nadále růst. Je si toho vědom i LinkedIn, který představil nový formát reklamy, tzv. Conversation Ads. Ty rozšiřují Message Ads (dřívě známé jako Sponsored InMail) a mají inzerentům umožnit osobnější kontakt s uživateli a zajištění více interakcí.
Reklamy v rámci Conversation Ads umožní inzerentům vytvářet personalizované reklamy a zvolit různé výzvy k akci. Mezi nimi může být například stažení ebooku, přihlášení k webináři či bližší informace o produktu.
Při tvorbě reklamy si budete moci vybrat hned z několika cílů, které má vaše reklama splnit. Konkrétně můžete uživateli nabídnout až 5 možností, kam má z reklamy pokračovat. Může se jednat o budování povědomí o značce, zvažování (návštěva webu, zhlédnutí videa) či konverze (generování leadů, zájemci o zaměstnání apod.). Přesné znění tlačítka s výzvou je na vaší kreativitě, jste omezeni pouze limitem 25 znaků. Všechny uvedené výzvy k akci ovšem vedou k dalším informacím, které předem připravíte. Nejedná se o alternativu k live chatu.
Jednou z firem, která nový formát testovala, byla Hired. Chase Gladden, její marketingový manažer pro růst, k testování uvedl:
„Díky změně engagementu z jednostranné konverzace na oboustrannou, jsme zaznamenali vysoký nárůst kvalitních kandidátů, kteří se registrovali do našeho systému. Proklikovost byla téměř 5× vyšší, než jakou jsme zaznamenali u dřívějších kampaní.”
Tento nový formát má sloužit pro komunikaci v reálném čase a dle vyjádření LinkedIn bude tento formát k dispozici globálně, ve všech jazycích, a to během následujících týdnů. Prozatím se bude jednat o beta verzi.
Marketingová manažerka Linkedin, Romina Bin Mac Donnell, dále doplnila, že
„Setkání se zákazníky tam, kde tráví svůj čas, je stejně důležité jako to, jak je zapojíte. To může platit zejména v oblasti B2B, kde jsou nákupní cykly delší a do rozhodování o nákupu je zapojeno více zúčastněných stran.”
Výhodou tohoto formátu je, že u kampaně můžete zvolit hned několik tlačítek s výzvou k akci. Vámi oslovená osoba tak vybere tu možnost, která ji v daném okamžiku nejvíce zajímá. Vzniká zde větší potenciál, než který předtím nabízely obecné InMail kampaně a jednotlivé uživatele můžete zařadit do různých částí funnelu (marketingového trychtýře, pozn. red.) podle možností, které zvolí. A získané informace využít pro komunikaci v budoucnu.
Detailní postup, jak na tvorbu Conversational Ads, najdete na LinkedIn.