LinkedIn přichází s velkým redesignem. Stories budou již pro všechny
V rámci sociálních médií patří LinkedIn mezi ty nejvíce konzervativní, nemění se tak příliš ani jeho vzhled. I na něj ale jednou za čas dojde, aktuálně po 5 letech. Právě po půlce dekády přichází nyní s významným redesignem.
Co je jeho cílem mimo „mít to nové“? LinkedIn na svém blogu uvádí, že by měl platformu učinit „vřelejší, jednodušší, modernější a více intuitivní“. K záplavě pozitivních adjektiv navíc dodává, že má být teď více inkluzivní a přístupná. Laickým pohledem je LinkedIn „čistější“ a dominantně bílý, ustupují modré odstíny a nastupuje šedá. Dodáváme ovšem, že má brzy přijít i tzv. tmavý režim.
Stories pro všechny
Kopii Stories nabídl už snad každý. LinkedIn se dlouho bránil a nelze popřít, že k tomu měl důvody. Ostatně letos na jaře, kdy se objevily první zprávy o zavedení tohoto formátu a beta testu v některých zemích, ihned zazněly hlasy uživatelů odsuzující Stories jako něco nehodného pravé sítě pro profesionály. Jenomže LinkedIn míní jinak. „Při testování v různých částech světa jsme pozorovali, jak uživatelé tento formát přijímají k propojení se svými kolegy a přáteli na více osobní a méně formální rovině. V době covidové mohou LinkedIn Stories lidem nahradit nezbytné chvíle (sociální interakce) v kuchyňce,“ píše na svém blogu.
„Pojďme si dát videohovor“ na kliknutí daleko
Pamatujete na pracovní „pozvání na kávu“? Kavárny na to vzpomínají s láskou, ale upřímně si přiznejme, že mnoho lidí ocení úsporu času skrze videohovory, které se staly v posledních měsících akceptovatelnou normou i tam, kde to donedávna nešlo.
A skutečně neexistuje příliš výmluv k tomu si videohovor nedomluvit. LinkedIn to nově umožňuje skrze možnost vytvořit přes něj video meeting na platformách Zoom, Microsoft Teams nebo v Česku poněkud exotičtější BlueJeans.
Všechny zmíněné změny jsou zařazeny do globálního roll outu, který již započal. Pokud vám některá z představených funkcí nejde, do několika týdnů by se to mělo změnit.
Tip redakce
Není to jediná změna LinkedIn z poslední doby. Přehledné informace o firmě, Události na jednom místě i detailní informace o fanoušcích. Těmito a dalšími nástroji chce LinkedIn umožnit správcům firemních profilů budovat lepší vztahy se zaměstnanci i followery a posilovat svou značku. Přečtěte si o tom více v článku LinkedIn představuje nové nástroje pro firemní i osobní profily.