McDonald's vzdává hold těm, kteří tvrdě pracují, zatímco vy spíte
Říká se sice, že práce šlechtí, ale některá zaměstnání jsou jednoduše více nevděčná, než ta ostatní. McDonald's se proto spojil s britskou kreativní agenturou Leo Burnett a vytvořili společně reklamu, která oslavuje ty z nás, kteří tvrdě pracují, zatímco zbytek světa spí. Nemocniční personál, hasiči, údržbáři silnic, skladníci, uklízečky a mnoho dalších udržuje systém v chodu do doby, než se my ostatní vyhrabeme ráno z postelí. Přesto jsou pro nás takřka neviditelní.
McDonald's tuto myšlenku rozvinul a ve spotu s názvem „Night Workers“ je zneviditelnil úplně. Od zazvonění budíčku v jedenáct večer divák sleduje stopy na koberci mířící do koupelny, neviditelnou ruku mačkající tlačítko na kávovaru a odjíždějící auto, které nikdo neřídí. Hrnečky s kávou levitují v prostoru opuštěných kanceláří, tlaková hadice se sama pohybuje ve vzduchu při čištění chodníků, kužely se úhledně skládají podél silnice, konzervy létají na své místo do regálů a pokrývky na lůžkách spících pacientů se lehce nadzvedávají a upravují. Samo se umývá také hasičské auto, postava svářeče je vidět jen ve stínu na zdi a neviditelné ruce za veselého smíchu lízají karty z balíčku na stole. Vše se změní, když pracovníci projdou dveřmi do restaurace McDonald's a divák má poprvé příležitost si je prohlédnout. Hlavním poselstvím kampaně je zpříjemnit zaměstnancům jejich noční šichtu alespoň díky občerstvení v jedné ze stovek nonstop poboček společnosti McDonald's. Protože jak hlásá slogan na samotném konci videa: „Pokud jste vzhůru vy, jsme vzhůru i my”.
Kampaň je kromě televize k vidění i na sociálních sítích. Ben Fox, který zastává pozici director of brand, experience and media v McDonald's pro Velkou Británii a Irsko, uvedl: „S více než 700 restauracemi otevřenými 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, je McDonald's oblíbenou zastávkou pro armádu lidí, kteří neúnavně pracují celou noc, aby udrželi vše v chodu. Od zdravotních sester přes řidiče taxíků a hasiče až po pracovníky na silnicích. Tato kampaň oslavuje všechny neviditelné hrdiny i roli, kterou v jejich životech hraje právě McDonald's.“
Zdroje: adsoftheworld.com, leoburnett.co.uk, thedrum.com