Messenger přidává Soundmoji
O fotografiích se říká, že dokážou vydat za tisíce slov. Těžko říct, jestli to samé platí o emojis. Jejich silnou stránkou je především to, že dokážou mnohem rychleji vystihnout tu emoci, kterou zasilatel zamýšlel. A nyní budou moci uživatelé Messengeru používat další prostředek k přiblížení zamýšlené nálady, je jím zvuk.
Zvuk reprezentují tzv. soundmoji. Po přidání zvukové ikony do zprávy přehraje zvukový úryvek, který příjemce uslyší, když zprávu obdrží. Přibližuje to následující ukázka.
Facebook popisuje nový formát takto:
„(Soundmojis jsou) emoji nové úrovně, které umožňují posílat v chatu v aplikaci Messenger krátké zvukové klipy, od tleskání, cvrčků, bubnování a zlého smíchu až po zvukové klipy vašich oblíbených umělců, jako je Rebecca Black, a vašich oblíbených televizních pořadů a filmů, jako jsou F9 od Universal Pictures, Brooklyn Nine-Nine od NBC a Universal Television a Bridgerton od Netflixu a Shondaland."
Dle Facebooku pošlou lidé v Messengeru každý den více než 2,4 miliardy zpráv s emoji. I díky čím dál většímu rozšíření BlueTooth sluchátek a svázanosti Stories na Instagramu a zejména videí na TikToku se zvukem si čím dál více lidí zvyklo prohlížet sociální média v režimu „sound on“. Ostatně téměř 9 z 10 uživatelů TikToku tvrdí, že zvuk je pro zážitek na této platformě zásadní.
Jak vyplývá z výše zmíněné citace, přináší soundmoji i marketingové příležitosti. Věříme přitom, že nejen pro propagaci seriálů a filmů nebo hudby. I komerční značky se silným audio brandingem mají šanci dostat své reklamní jingly do běžných konverzací uživatelů.
Zdroj: Facebook
Kam dál?
Společnost Mastercard posunula svůj branding na novou úroveň už před 2 lety. Vybudovala komplexní systém zvuků, které zákazníci uslyší, kdykoliv budou v kontaktu s Mastercard. A to ve fyzickém, digitálním i zvukovém světě.