Mistrovství světa ve fotbale: Nike zatím vítězí suverénně nad soupeři

3. 7. 2014 | Petr Michl
Většina hlavních hvězd Nike je ze hry a Messi „patřící Adidasu" válí dál. Přesto poráží Nike „tři pruhy" na hlavu a jeho kampaň je jednou z nejúspěšnějších v historii značky.

Významné sportovní události jsou také velkým marketingovým soubojem. Mistrovství světa ve fotbale v Brazílii má zatím jasného vítěze, Nike.

Čistě z hlediska výkonů fotbalistů přímo spojených se značkou to taková sláva není. Zlatan Ibrahimovič se švédským týmem ani na šampionát neprobojoval, Cristiano Ronaldo nepostoupil s Portugalskem ze skupiny. Brána vyřazovací části zůstala zavřená i pro španělského záložníka Iniestu nebo britskou ikonu, Waynea Rooneyho. Naproti tomu hlavní tvář Adidasu, Lionel Messi, byl pokaždé nejlepším hráče Argentiny a také ji zatím vždy dovedl k vítězství. Pokud platí, že sportovní celebrita má svou cenu, jen když září, je to - s čestnou výjimkou brazilského Davida Luize - docela debakl. Přesto má ale Nike navrch. Značka totiž postavila dosud platná pravidla na hlavu a její kampaň #RiskEverything se přes fatální název nebere zase tak moc vážně - jde o zábavu a oslavu nejpopulárnějšího sportu světa. Všechno je to jen hra, včetně animovaného krátkého filmu The Last Game a průpovídek z pixelů složeného Zlatana Ibrahimoviče na Facebooku. Odměnou je extrémně pozitivní přijetí fanoušky.



Zástupce Nike uvedl, že aktuální kampaň je v sociálních médiích a mobilních zařízeních tou dosud nejúspěšnější v historii značky. Zde jsou jen některá data, která to potvrzují:

  • Dvě hlavní videa spojená se šampionátem - Nike Football: Winner Stays (84 milionů zhlédnutí) a The Last Game (59 milionů zhlédnutí) patří mezi top 20 nejsledovanějších digitálních videí značky.

  • Kampaň zatím zaznamenala více než 6 miliard impresí v 35 zemích světa, přičemž mluvíme o zásahu přes TV, kino. hry, tištěnou a outdoorovou reklamu i digitální a mobilní kanály.

  • Reklamy spojené  s kampaní zaznamenala  těžko uvěřitelných 372 milionů zhlédnutí.

  • Jedná se o nejúspěšnější kampaň v sociálních médiích a mobilních zařízeních. Značka zaznamenala 22 milionů interakcí (lajky, sdílení, komentáře).

  • Hashtag  #RiskEverything byl použit víc než v 650 tisících případů.

  • Kampaň #AskZlatan, v níž animovaný Zlatan Ibrahimovič s přebujelým egem vlastním svému vzoru odpovídá na dotazy diváků, dosáhla na více než 10,5 milionů digitálních zhlédnutí.

  • Příspěvek na Facebooku uvádějící video The Last Game se stal jedním z nejpopulárněších facebookových statusů všech dob.



Ano, lajky se nerovnají vždy nutně nákupu sportovního vybavení. V Nike přesto věří, že se kampaň značce mnohonásobně vyplatí. Marketingový ředitel Nike, David Grasso, řekl Forbes: Úroveň engagementu dokazuje, že naše digitální a sociální spojení mají na naši značku velký vliv, pro fotbal i pro jiné sporty. Toto je pouze začátek toho, jak plánujeme spojovat a inspirovat sportovce po celém světě nejen toto léto, ale i dále."

Důležité sportovní události přináší vypjaté emoce a jsou velkým konverzačním tématem fanoušků. Mistrovství světa v Brazílii je ze všech největší. Dokonce větší než olympiáda. Facebook tento týden zveřejnil statistiky říkající, že s mistrovství světa byla zatím  spojena více než 1 miliarda interakcí. To, že je podstatná část z nich spojena s Nike, jen dosvědčuje důležitost kampaní značky. Ty jsou v něčem unikátní. Kampaň Adidasu využívá své největší hvězdy, kvalitě produkce nelze vytknout zcela nic. Přesto vyznívá emočně ploše. Nike na rozdíl od německého velikána nešetří hravou kreativitou. Myšlenka: Co kdybychom naše největší fotbalové hvězdy přetvořili pomocí 3D animace a nechali je hrát s vlastními klony o budoucnost fotbalu jako takového?" nebyla na zasedání představenstva zavrhnuta. Prostě si řekli: Just do it,"  a za tento přístup se jim v rámci sociálních médií a digitálních kanálů dostalo výjimečně pozitivního přijetí.

Kam dál?

Připomeňte si další zásadní reklamy spojené s letošním fotbalovým mistrovstvím světa:

Reklamy Coca-Coly a Pepsi

Nike - Winner Stays

Adidas - The Dream: All or Nothing

Zdroj: Forbes, AdWeek, Facebook Newsroom


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: