Mladá česká módní značka VUCH cílí na miliardový obrat. S rozšířením jí pomohou Hlavenka a další investoři z eRockets

12. 1. 2022 | redakce
VUCH se k zajeté klasice elegantních tmavých dámských kabelek a peněženek staví s puntíky a hravými barvami. S pomocí renomovaných investorů chce už nyní bezodpadová firma operující na 30 trzích ještě výrazně zrychlit.


Kolektiv firmy Vuch. Zdroj Vuch

Sázka na hravé puntíky, neotřelé designy, ale i meziroční růst o 130 % či expanze na více než třicet evropských trhů. To vše definuje mladou českou fashion značku VUCH, která navrhuje a vyrábí peněženky, kabelky a další módní doplňky. Nyní do firmy vstupuje investiční fond eRockets, který investuje do e-shopů a e-commerce, vedený podnikateli Jiřím Hlavenkou, Tomášem Fikarem a Ondřejem Klegou. Investiční skupina plánuje využít své zkušenosti s budováním mezinárodně úspěšných projektů a značce VUCH tak pomoci stát se do pěti let miliardovým hráčem na trhu.

VUCH založili v roce 2015 dva kamarádi architekt Martin Kůs a on-line businessman Ondřej Hyrš, kteří objevili díru na módním trhu. K zajeté klasice elegantních tmavých dámských kabelek a peněženek nabídli hravou alternativu plnou barev a puntíků za dostupné ceny. Na to zákazníci, a především zákaznice slyšeli. Za poslední dva roky firma prokázala obrovský růst v tržbách a v ziskovosti, v roce 2021 dosáhla obratu 140 milionů korun a meziročního růstu o více než 130 %.

V loňském roce firma mimo jiné rozšířila portfolio o klasický segment fashion oblečení, otevřela nový showroom v centru Prahy a vytvořila limitovanou edici kabelek a peněženek ve spolupráci s českým malířem Josefem Ratajem nebo raperkou Sharlotou. Důležitá je také expanze na západní trh díky spolupráci s marketplace Zalando.

 

Miliarda do pěti let díky novým investorům

Přestože nejrychleji rostoucím trhem je pro VUCH nyní Slovensko, i v dalších letech zůstává pro firmu stěžejní český trh. Expandovat ale plánuje i do dalších zemí, například Slovinska a Chorvatska. „V letošním roce rovněž plánujeme navýšit obrat na 250 milionů. Pro další období s novými partnery po boku jsou naše cíle výrazně ambicióznější. Do pěti let chceme dosáhnout na obrat jedné miliardy korun,“ říká zakladatel společnosti Martin Kůs.



Ondřej Hyrš a Martin Kůs, zakladatelé firmy Vuch. Zdroj Vuch

Právě díky dosavadním úspěchům zaujala značka investorskou skupinu eRockets, která se angažuje v projektech jako jsou SportObchod nebo Astratex. A právě zakladatelé e-shopu Astratex Petr Vít a Rosťa Hloušek se vedle eRockets stávají dalšími investory.

Tomáš Fikar z eRockets říká:

„Na rozdíl od jiných fashion brandů zaznamenala značka VUCH za poslední dva roky obrovský boom, roste její oblíbenost nejen u českých zákazníků a ekonomika firmy má velmi zdravé základy, na nichž lze stavět další strategické plány. Od spolupráce očekáváme posilování tržní pozice ve středoevropském regionu, rozšíření portfolia a naplnění ambice miliardového hráče do pěti let.“

VUCH se tak vedle Ovečkárny nebo Grizly stala další z e-commerce firem, kterou investoři z eRockets v posledním roce podpořili. O úspěšnosti jejich investic svědčí i výsledky, kdy e-shopy za loňský rok dosáhly kumulovaného obratu ve skupině téměř 3 miliardy korun a hrubého provozního zisku více než 200 milionů korun.

„Za poslední roky se nám naskytlo několik nabídek na vstup strategických investorů do naší firmy. Nakonec jsme se dohodli právě s eRockets, s nimiž jsme si sedli hlavně lidsky a také ve vzájemné shodě na budoucnosti VUCH. Těším se na sdílení zkušeností a celkovou jízdu v následujících letech,“ doplňuje Kůs.

Ten ovšem budoucnost VUCH nevidí jen v ekonomickém úspěchu. Jeho ambicí je, aby značka ostatní inspirovala i ve společenském přesahu. „Společenská odpovědnost je de facto v naší firemní DNA. Nejen, že nabízíme eko produkty, které se vyrábějí z recyklovaných materiálů, ale můžeme se pochlubit i tím, že jsme 100% bezodpadoví. To i díky našemu projektu Bobíci do školky, kdy nepotřebnou drtí a odpadními materiály plníme barevné sedací vaky,“ doplňuje zakladatel.

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: