Mobile App Evolution 2020: Lidé denně s aplikacemi stráví přes 3 hodiny

28. 7. 2020 | Eva Dragulová
Analytická společnost App Annie zveřejnila report, z něhož vyplývá, že jsou lidé na svých mobilních telefonech čím dál aktivnější, pohrouženi do různých aplikací. Pojďme si projít některá ze zajímavých dat.
„Můžete mít ty nejlepší taktiky na světě a peníze. Když budete mít špatně strategii, neuspějete.“ 1
  • Jak zlepšit efektivitu prodeje?
  • Jak komunikovat se zákazníky?
  • Jak vycházet vstříc klientům?
  • Jak zpracovat funkční strategii?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 1 zdroj: Mark Ritson

main

Už v prvním čtvrtletí tohoto roku bylo podle čísel společnosti App Annie jasné, že lidé tráví o 20 % více času v mobilních aplikacích a hrách, než tomu bylo v roce 2019. Kolik času však doopravdy věnujeme svému mobilnímu telefonu a které z aplikací nám přijdou nejzábavnější?

Report s názvem Mobile App Evolution se zabývá trendy v užívání mobilních telefonů na celém světě na základě databáze společnosti App Annie, která obsahuje informace z více než 8 milionů aplikací. Pojďme si projít nejzajímavější data, o nichž tato studie pojednává. 

Nesporným faktem je, že čas, který s aplikacemi trávíme, se prodlužuje. V roce 2019 jsme v aplikacích trávili průměrně 3,1 hodiny denně. Před 5 lety to byly jen 2,1 hodiny denně. 

annie

Nové aplikace? Vítáme!

Data dále ukazují, že je trh momentálně nakloněn novým mobilním aplikacím. A rozhodně to není jen kvůli pandemii. Na seznamu 100 nejstahovanějších aplikací totiž rok co rok najdete i takové, které tam ten předešlý ještě nebyly. V roce 2019 se v žebříčku 100 appek umístilo 35 nováčků, v roce 2016 jich bylo 27. Pokud tedy chcete investovat do tohoto segmentu, nikdy nebyl lepší čas. App Annie doporučuje inovovat stávající aplikace, aby se udržely na progresivním trhu.

na

Společnost App Annie také sdílí zajímavé informace o překrývání uživatelů u jednotlivých aplikací, což odráží fakt, že se návyky uživatelů vyvíjejí, zejména když stárnou a hledají nějaké nové, které by si mohli stáhnout. Uživatelé Snapchatu se tak například stávají fanoušky TikToku (40 %), 71 % z nich má ale na telefonu také Facebook, 75 % Instagram a celých 89 % i YouTube.

TikTok je na vzestupu, ač momentálně čelí nejisté budoucnosti, jak jsme vás informovali, hrozí mu ban v USA.

sp

Uživatelé tráví méně času s nejlepšími aplikacemi

Uživatelé se spíše věnují méně oblíbeným aplikacím než těm populárním. „S aplikacemi, které patří mezi top 30, tráví uživatelé méně času než před 5 lety, což naznačuje, že lidé hledají spíš nové možnosti rozptýlení mezi nimi,” tvrdí studie. To platí hlavně pro segment zábavy, videa a her. A pokud máte herní aplikaci, myslete na sociální prvky, jako je chat, zvaní přátel, aby hráli s vámi a podobně. Určitě vám to zlepší rating aplikace. Sociální faktor upevňuje hráčskou síť.

ta

Nový obsah = nová hodnota

Není žádným překvapením, že když aktualizujete danou aplikaci a přidáte atraktivní funkce, tak to uživatelé přivítají s nadšením, jako se to stalo třeba u Disney+. Když přidáte nové funkce a obsah, maximalizujete dosah. Disney poprvé aplikaci vydal v listopadu 2019, byla úspěšná, ale pak zaznamenala menší propad. Na vrcholnou pozici se dostala zase 3. července 2020, vděčí za to nejen kontinuálně kvalitnímu obsahu a marketingu, ale zejména přidáním muzikálového hitu Hamilton pro předplatitele.

FR

Jedno je jisté. Globální ekonomika aplikací roste a patří k atraktivnímu byznysu. Takže pokud zvažujete investice do této oblasti, zdá se, že nikdy nebyla lepší doba. 

Zdroje: Search Engine JournalSocial Media Today, App Anie

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: