Moderní stolní hry už tolik netáhnou - chybí jim propagace

27. 1. 2010 | TAM
Prodeje moderních společenských deskových her, které byly před několika lety hitem, přestávají zajímat širší publikum. Jinými slovy - doba Carcassonne a Osadníků z Katanu je pravděpodobně pryč. Přitom trh s moderními hrami je považován (a to zejména v Německu a středoevropském regionu) za jeden z nejprogresivnějších.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Prodeje moderních společenských deskových her, které byly před několika lety hitem, přestávají zajímat širší publikum. Jinými slovy - doba Carcassonne a Osadníků z Katanu je pravděpodobně pryč. Přitom trh s moderními hrami je považován (a to zejména v Německu a středoevropském regionu) za jeden z nejprogresivnějších.
Důvodů je několik. Za prvé, u podobného produktu, jakým jsou stolní hry, dochází v cyklických fázích k nasycení trhu. Boom z let 2002 - 2006 a následná stagnace jsou toho důkazem. Druhým důvodem je konkurence, kterou nabízí například konzolová zábava. Vliv na pokles prodejů měl i nástup levných "trafikových" DVD titulů.
Největší problém je ovšem v chabé prezentaci herní scény. Přestože kvalitních titulů (a to včetně těch domácích) je stále dost, k nezaujatému zákazníkovi se informace o nich nedostanou.
V tomto ohledu se ČR může hodně učit právě od sousedního Německa.
"Je s podivem, jak málo českých společnostech sáhne po kvalitní stolní hře v rámci své firemní propagace," upozorňuje Mojmír Ratko ze společnosti CellCZ. "Osobně přitom považuji na míru vyrobenou kvalitní stolní hru za jeden z nejlepších propagačních předmětů pro obchodní partnery. A slovo kvalitní dvakrát podtrhuji - o obíhačkách na čtvrtce typu Člověče, nezlob se rozhodně nemluvím."


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: