Motocykly Harley-Davidson zavítaly do Prahy ve snaze uniknout smutné realitě online světa
Můžou být motorky Harley-Davidson rychlejší než internet? A můžou nabídnout záchranu před digitálními nástrahami všedního dne? Právě tyto otázky zodpovídá nový reklamní spot kultovní značky.
Spot nese název Breathe (Dýchej, pozn. redakce) a vydáváme se s ním do ulic Prahy. Z pohledu řidiče vidíme šedivé město zahalené v mlze. Umělý hlas nám přitom dává pokyny: Zůstaň v posteli. Zkontroluj počet fanoušků. Objednej si jídlo. Scrolluj. Pošli květiny přes online službu. Dávej lajky. Nemysli. Nežij ….
Postupně cítíte, jak atmosféra začíná houstnout, a jak se vás robotický hlas snaží přesvědčit, abyste zůstali v online světě a přestali cítit a žít doopravdy. Jak může taková situace dopadnout? Na to se již podívejte sami ve videu níže.
Ve chvíli, kdy se jezdci snaží dostat z města, hlas v pozadí začíná panikařit. Jeho povely se mění v příkazy nechoď ven, nenechávej tu telefon, nepoužívej svou mysl, nezapojuj své srdce … Jakmile se však naše skupina ocitne na volném prostranství, šeď města mizí a kolem nich je slunečný den a oni se nachází na stezce uprostřed polí. Robotický hlas se stává klidným a celou situaci uzavírá slovy: „Dýchej… jeď”.
Jednou ze zajímavosti tohoto spotu je, že se natáčel v Praze a jejím okolí. Jeho autoři z agentury Droga5 se nechali inspirovat experimentálním snímkem C'était un rendez vous z roku 1976, jehož autorem je Claude Lelouch. Ten zachycuje rychlou jízdu v ulicích Paříže.
Druhý aktuální spot, který se natáčel v Los Angeles, nese název Magic Hour (Kouzelná hodina, pozn. redakce). Tentokrát je však vyprávěn z pohledu řidiče, který popisuje, jaké pocity mu jízda na motorce přináší.
Podívejte se na něj ve videu níže.