Myslíte si, že kampaň na podporu očkování je vážná věc? Sir Elton John a Harry Potter vrtí hlavou
Sir Elton John je do role nadšený, ale prý mu chybí talent. | Zdroj: NHS
Kampaně na podporu očkování proti nemoci Covid-19 spěchají na pomoc proti světové paralýze. Ačkoliv všechny mají stejný cíl, jejich zpracování se velmi různí. Zatímco v USA sází na odosobněné povzbuzení, Velká Británie preferuje intimní informační kampaň se špetkou něžnému humoru. V Česku první velkou kampaň realizovalo hlavní město Praha tento týden. Své naděje vkládá do autentických výpovědí.
Sir Elton John a Sir Michael Caine bojují o roli propagátora
Velká Británie v rámci informační kampaně pro Národní zdravotnickou službu (NHS) sleduje dva zasloužilé rytíře v boji proti dezinformacím.
Dezinformace ohledně vakcín značně snižují odhodlání lidí k očkování. Britové se tedy rozhodli vzbudit v lidech trochu důvěry pomocí 30vteřinového castingového spotu, ve kterém figurují dvě legendární celebrity a nezanedbatelné množství neméně slavného britského humoru.
„Eltone, jedeš moc šoubyznys... Teď je to zase málo šoubyznys,“ reklamní spot začíná ostrou kritikou režiséra na castingu. Elton John podle něj prostě neumí hrát. Štáb neobměkčí, dokonce ani když začne zpívat o tom, že i po očkování „se stále drží na nohou“. Zdá se, že najít vhodného propagátora bude pěkná fuška. Pak ale uraženého Eltona na scéně vystřídá sir Michael Caine a vše profesionálně „sfoukne“ na jeden záběr.
Jak celý casting dopadne se můžete podívat v následujícím videu.
USA radí: noste roušku v jakékoliv situaci
Harry chce Voldemorta zabít, ne nakazit. | zdroj: Ad Coucil
V Americe se rozmohl takový nešvar. Lidé hromadně odmítají nosit roušky. Proto se je nadnárodní mediální konglomerát Warner Media snaží motivovat ukázkami zodpovědných superhrdinů, kteří zachraňují svět s jednou rukou potírající zločin a druhou zakrývající nos a ústa.
Hlavním poselstvím kampaně je fakt, že nová vakcína sice lidi chrání před onemocněním – nezabrání jim ale v tom, aby nemoc šířili dál a nakazili ostatní.
V 30vteřinovém reklamním spotu tak můžeme sledovat úryvky z oblíbených celovečeráků: Harryho s hůlkou v ruce, Jokera tancujícího na schodech i casablancskou romanci Ricka a Ilsy – všechny s nasazenou rouškou.
Na konci spotu se pak objeví vlastenecká výzva podpořená výskytem americké vlajky na pozadí: „Pojďme se zase věnovat našim oblíbeným činnostem, ať už jde o cokoliv. Zpomalte šíření. roušky na obličej, Ameriko!“ (Let’s get back to doing our favorite things, whatever that might be. Slow the spread. Mask up America.)
Warner Media si od této kampaně slibuje, že osloví všechny věkové kategorie – od fanoušků Casablanky až po ty, kteří nedají dopustit na superhrdiny.
Myslíte, že by taková kampaň měla úspěch i u nás? Udělejte si názor po shlédnutí celého videa.
V Praze na odpůrce vakcinace posíláme naše babičky
V Čechách zatím chybí ucelená celonárodní kampaň. První kroky tímto směrem uskutečnilo hlavní město Praha. Připravená propagace se objevila na internetu a v ulicích 9. února. Její součástí je i reklamní spot, který zaznamenává výpovědi rezidentů z domova pro seniory E. Purkyňové a Palaty, domova pro zrakově postižené.
Jejich hlasy jsou plné odhodlání s virem bojovat pomocí vakcíny, aby se vše vrátilo „do normálu“.
Podívejte se na celý, téměř tříminutový spot: