Nejžádanější marketingové dovednosti pro rok 2022 podle LinkedInu? Orientace v digitálu i sociální sítě

17. 2. 2022 | Barbora Vičarová
Co by měl umět marketér, aby uspěl na pracovním trhu v roce 2022? Z nové analýzy LinkedInu se dozvíte, jaké dovednosti by ve vašem životopise rozhodně neměly chybět!

Být marketérem může v dnešní době znamenat mnoho témat a oblastí, kterým se reálně v práci věnujete. Podle LinkedInu jsou pozice v digitálním marketingu a sociálních médiích velmi žádané, dokonce polovina z top 10 nejlepších pozic, které byly na LinkedInu zveřejněny, se týkaly právě mediální a digitální oblasti. A proto se marketingovému povolání LinkedIn podíval na zoubek podrobněji, ve své nové analýze

Kvůli pandemii se velmi zvedla poptávka po pozicích, které se odehrávají v digitálním prostředí, často i na dálku a bezkontaktně. Logicky jsou tedy právě digitální marketingoví specialisté těmi nejžádanějšími i na LinkedInu, jak ukazuje žebříček top hledaných pozic: 

Na prvních místech se umisťují projektoví manažeři médií i sociálních sítí, digitální specialisté, ale i odborníci na vyhledávače, e-mailový marketing nebo copywriteři. 

Pod digitálním marketingem se ale může skrývat téměř cokoliv, a proto je dobré, pokud se zaměříte i na konkrétnější oblasti a ty budete profesionálně ovládat. Právě sociální sítě, nebo obecně reklamní a marketingové dovednosti na svých LinkedIn profilech inzeruje mnoho profesionálů. O dost méně z nich ale ovládá například tvorbu digitální strategie, webovou analytiku, SEO nebo link-building. 

Za posledních 6 měsíců nejvíce rostla poptávka po pozicích mediálních nebo social media koordinátorů, ale i po odbornících na vyhledávače nebo placenou reklamu v digitálním prostředí. 

Zájem o online marketing reflektují i nejvyhledávanější kurzy, které mohou uživatelé absolvovat skrze platformu LinkedIn Learning. Mezi top 10 vzdělávacích kurzů najdete kromě seberozvojových technik i kurz věnovaný on-line marketingu, SEO, Google Analytics nebo trendům v digitálním marketingu. 

Je tedy zajímavé sledovat, jak se stále více lidí zajímá o digitální prostředí a i mnoho tradičních pozic nyní vyžaduje stále větší přehled o dění v online prostoru, na které se uchazeči o pozice musí zákonitě adaptovat. A protože to vypadá, že pandemie už nenávratně promění trh práce, možná i vy budete nuceni tento trend následovat a své digitální znalosti prohlubovat. 

 

Štítky dokumentu: LinkedIn

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: