Newcastle Brown Ale má lákavou nabídku. Slibuje fanouškům, že z jejich fotek udělá nevkusné reklamy
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Crowdsourcingu využívajících marketingových kampaní bylo již mnoho. Někdy se šeredně nevydaří, jindy zafungují - třeba americký pivovar Miller Lite získal skrze hastag #ItsMillerTime přes 180 tisíc fotek fanoušků užívajících se zlatavého moku a využil je ve svém novém spotu. Britská značka piva Newcastle Brown Ale přichází příhodně krátce na to s lákavou nabídkou: „Pošlete nám vaše fotografie a my z nich uděláme ty nejhorší reklamy, jaké si umíte představit."
Newcastle Brown Ale je známý pro svůj svérázný anti-marketingový "No Bollocks" přístup, který stojí na tom, že se víceméně vysmívá všem reklamním klišé. Tentokrát vyzývá fandy, aby mu zaslali snímky s hastagem #NewcastleAdAid. Na oplátku pak snímky upraví Photoshopem s velkou dávkou sarkasmu a nulovým slitováním. To ostatně ukazuje i první reklamní snímek se sloganem: „Wish You Were Beer." Podívejte se na video, kterým Newcastle Brown Ale láká fanoušky k účasti. Se silným britským přízvukem v něm nepokrytě přiznává, že marketingový rozpočet byl vyčerpán na platbách celebritám za to, že se nechají fotit s jejich pivem v ruce, a proto teď potřebují levnou výpomoc.
Sarkastický tón neopouští značku ani při komunikaci s médii. Portál AdWeek od ní získal toto vyjádření: „Newcastle rozpoznal potřebu více poutavého sociálního obsahu, aby udržel zájem svých followerů, ale tento líný obrandovaný obsah se neudělá sám... Newcastle rozhodně není první značkou, která žádá fanoušky, aby postovali své snímky v sociálních médiích za účelem „vytvoření silnější komunity" a tak, ale Newcastle je rozhodně nejlepší v přeměně těchto snímků na jasně přehnané, špatně vytvořené reklamy."
Předstíraná lenost a anti-marketing pod taktovkou agentury Droga5 nás vždy rozesměje. Ostatně díky tomuto přístupu se Newscastle Brown Ale povedla jedna z nejlepších reklam posledního Super Bowlu bez toho, aby byla nějaká natočena, a bez toho, aby bylo slovo Super Bowl vůbec vysloveno. Nevěříte? Přesvědčte se o opaku v článku Newcastle Brown Ale exceluje v „co kdyby" marketingu.
Zdroj: AdWeek