Nikoho to nezajímá! Fiverr přichází s ironickým muzikálem o AI

25. 10. 2024 | Petr Michl
Freelanceři se nemusí bát generativní AI. Zadavatele zajímá výsledek, ne nástroje, které jim k němu pomáhaly.

Platforma pro střetávání nabídky a poptávky po freelance práci, Fiverr, přichází s reklamou ve formě muzikálu o umělé inteligenci. Poselstvím přitom má být, že jde o výsledky. Nikoliv o použité nástroje a technologie.

V 80vteřinovém spotu ve stylu „najazzlého“ muzikálu z Broadway se mimo jiné zpívá:

„We just care if it works
If it disrupts, or converts
Or makes a user dramatically cry
Oh, I love this!
Did they use AI?
Nobody cares!
Nobody cares!”

Tedy jde hlavně o doručený výstup práce, ne o její průběh. Fiverr zároveň říká, že za nástroji stále stojí lidé. Tak trochu tím uklidňuje „své freelancery" a naznačuje, že práce pro ně stále bude.

Se spotem vzniklým v interním týmu pod vedením režiséra Shushu E. Spaniera přichází služba i s výsledky průzkumu založeného na odpovědích 3 tisíc svých „spolupracujících“. Její  Generative AI Usage Report potvrzuje, že AI nástroje jsou jejich každodenními pomocníky. Mezi jeho hlavní závěry patří:

    • Mezi nejpoužívanější nástroje umělé inteligence mezi odborníky patří: ChatGPT (88 %), Midjourney (37 %), Firefly (29 %), Quillbot (18 %), Hugging Face (18 %) a Gemini (15 %).

    • Odvětví, ve kterých se nejvíce zvyšuje využívání nástrojů AI, jsou programování a technologie (86 %, o 10 % v roce 2023) a hudba a zvuk (41 %, o 9 % v roce 2023).

    • Typem práce, kde freelanceři nejvíce využívají AI, je tvorba textů a obsahu (40 %), následují vizuální a umělecká tvorba a analýza dat (19 %, resp. 18 %).

    • Více než třetina freelancerů (36 %) platí za předplatné nástrojů AI, což vykazuje 10% nárůst oproti roku 2023.

    • Zatímco 67 % freelancerů potvrzuje, že nástroje AI zvyšují jejich produktivitu, vnímání a obavy z používání AI se mezi uživateli globálně liší. Přibližně 25 % freelancerů z USA má obavy z ochrany soukromí, právních záležitostí a autorských práv, zatímco téměř 50 % freelancerů z Velké Británie zpochybňuje kvalitu výstupů AI.

 

Dalším důležitým poznatkem je pak to, že freelanceři hrají ve firmách významnější roli. Mimo jiné, protože se ve větší míře věnují vlastnímu vzdělávání. A zdá se, že i tomu spojenému s prací s AI nástroji.

V duchu oslavujícího freelancera, který umí s AI, se ostatně nesla nedávná OOH kampaň platformy. A to se sloganem, který na první dobrou strašil ztrátou práce kvůli AI, aby dodatek menším písmem vysvětli, že AI povýšila práci hrdinky z plakátu na vyšší úroveň

 

 

Z pohledu zvenku lze mít k povedenému muzikálovému číslu jen jednu námitku. Ačkoliv má snižovat vnímání významu AI a strach z něj, je trochu strašidelné, jak moc je díky asistenci AI nástrojů dobré.

Zdroj: Fiverr

Štítky dokumentu: AI Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: