Nová funkce Facebooku ukáže uživateli vaše marketingové partnery nebo podrobnosti o custom audience využívající jeho kontakt

3. 4. 2019 | Barbora Vičarová, Petr Michl
Facebook přichází s funkcí, která uživateli ukáže logiku obsahu jeho news feedu. Tato změna nutí firmy k větší opatrnosti, protože nově ukáže například kdo a kdy nahrál data uživatele do custom audience nebo s jakým marketingovým partnerem na daném příspěvku firma spolupracovala.

O personalizaci newsfeedu, logice zobrazování jednotlivých příspěvků na zdi uživatele a algoritmech, které jednotlivé příspěvky ukazují a řadí, se vedlo již mnoho diskuzí. Facebook proto reaguje novou funkcí „Proč se mi zobrazuje tento příspěvek?”, kterým odhaluje tuto logiku a dovoluje uživateli ještě více spravovat jeho vlastní zeď a mít větší moc nad tím, jaký obsah se mu bude zobrazovat. Hlubší transparentnost se pak týká i zobrazování reklam.  

Proč se mi zobrazuje tento příspěvek?

Nová funkce „Proč se mi zobrazuje tento příspěvek?” (Why am I seeing this post?) nabízí uživateli možnost zjistit, proč se mu ukazují jednotlivé příspěvky od jeho přátel, stránek nebo skupin. Facebook se dlouhodobě snaží zeď uživatele co nejvíce personalizovat relevantním obsahem, který vybírá na základě jeho interakcí s veškerým obsahem na sociální síti. Ukáže vám tedy, jak často reagujete na podobné příspěvky, jakou formu obsahu preferujete a které posty si vedou nejlépe u ostatních uživatelů.

 

Detailnější a transparentnější informace o reklamách

Tato funkce rozvíjí podobnou možnost, zavedenou už v roce 2014, která je k dispozici u sponzorovaných příspěvků. V té uživateli umožňuje zjistit, z jakého důvodu vidí daný reklamní příspěvek, kdo je jeho autorem a na koho při sponzorování příspěvku cílil. I zde Facebook zavádí detailnější rozpis všech charakteristik a nově bude ukazovat nejen autora reklamy, ale také všechny stránky, které se na reklamním příspěvku spolupodílely

U sponzorovaných příspěvků uživatel uvidí nejen, zda byl přidán pomocí svého e-mailu nebo telefonního čísla do daného custom audience, ale nově také, kdy se tomu tak stalo a zda jeho data nahrála daná firma nebo jiný marketingový partner či agentura. Bude tedy mnohem transparentnější, jak firma s daty uživatele nakládá nebo kdo případně daná data firmě sdílí. To v době GDPR nutí firmy k mnohem větší opatrnosti také na Facebooku. Dosud šlo na Facebooku odškrtnout, že vám dali uživatelé s cílením přes jejich kontakty souhlas, ale kontrola z druhé strany neexistovala. Toto dává minimálně šanci na to, aby se tu a tam ozval například na národní regulatorní orgán (u nás ÚOOÚ) uživatel, který je nespokojen s tím, že je cílen konkrétní reklamou a nemá pocit, že dal souhlas k tomu, aby se tak dělo skrze využití jeho e-mailu nebo telefonu. 

 

Obě funkce můžete najít po rozkliknutí ikony se třemi tečkami, která se nachází v pravém horním rohu u každého příspěvku. Kromě této možnosti zde Facebook přidává také zkratky, které vám umožní si feed přizpůsobit do budoucna – jsou to tlačítka jako Zobrazit jako první, Přestat sledovat, Předvolby vybraných příspěvků a Soukromí. Facebook sám pak uvádí, že obě aktivity jsou součástí širšího zaměření na uživatele, který by měl dostávat větší kontrolu nad obsahem, který konzumuje a postupně se budou podobné aktivity rozšiřovat a přidávat nové funkce.

Zdroje: Facebook, Marketingland

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: