Nové možnosti, jak se propojit se zákazníky: Chatujte v Google Maps nebo přímo ve vyhledávači

8. 12. 2020 | Barbora Vičarová
Google představil nové funkcionality, které podnikům pomohou lépe navázat kontakt se zákazníkem a odpovídat na jejich otázky. Nabízí kavárna dětský koutek nebo veganské dorty? Zeptejte se podniku na chatu přímo v Google Maps!
„Můžete mít ty nejlepší taktiky na světě a peníze. Když budete mít špatně strategii, neuspějete.“ 1
  • Jak zlepšit efektivitu prodeje?
  • Jak komunikovat se zákazníky?
  • Jak vycházet vstříc klientům?
  • Jak zpracovat funkční strategii?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 1 zdroj: Mark Ritson

Při hledání podniků pomocí Google Maps nebo vyhledávače často chceme vědět víc než jen otevírací dobu nebo adresu. Má restaurace v okolí domácí knedlíky, na které máte chuť? Nabízí kavárna něco veganského? Je u restaurace kryté parkování nebo dětský koutek? Všechny tyto otázky by měla pomoci rychle zodpovědět nová funkcionalita v Google Maps a vyhledávači, která pomůže podniku spojit se se zákazníkem a rychle zodpovědět jeho otázky.

Všem ověřeným firemním profilům v rámci Google Maps a Google Search nabízí nově možnost zapojit se do jednoduchého chatu se zákazníkem, který vám napíše přímo ze stránky ve vyhledávači nebo z mapy. Nemusí tak dlouze hledat odpověď na specifickou otázku, která ho trápí, ale zeptá se vás rovnou, bez hledání.

Už dříve Google v souvislosti z turbulentní dobou pandemie umožnil podnikům aktualizovat informace, které nabízí vyhledávač nebo mapa o vašem podniku. V rámci služby Google My Bussines je nyní možné jednoduše přidat update vaší upravené otevírací doby, úpravu nabídky služeb nebo nové telefonní číslo. Nyní jde však ještě dál a nabízí instantní chatovací platformu přímo v rámci stránky.

Majitelé firemních profilů mohou novou funkcionalitu zapnout ve svém profilu a na zprávy zákazníků mohou okamžitě reagovat v kartě Aktualizace v Google Maps. V tomto rozhraní uvidí i zprávy zaslané skrze vyhledávač, případně je možné si zprávy provázat z aplikací třetí strany, pokud takovou používáte. Uživatelé, po zapnutí této funkcionality, uvidí u vaší firmy tlačítko Zpráva, skrze které vás mohou kontaktovat. Product Managern Googlu, Aditya Tendulkar, k novince říká:

„Stále více lidí se snaží získat aktuální informace o podnicích ještě předtím, než vůbec vyrazí z domu a proto jsme zaznamenali i nárůst zpráv, kterými se lidé snaží podniky kontaktovat.”

Novinka se promítne také do Google Analytics, kde nově uvidíte metriky toho, jak často vás lidé skrze mapu nebo vyhledávač chtěli kontaktovat a jaký způsob pro kontakt zvolili. Uvidíte podrobný rozpis hovorů nebo zpráv iniciovaných právě skrze platformy Google nebo seznam nejčastějších vyhledávacích dotazů, které zákazníci v souvislosti s vaší firmou hledají. 

 

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: