Novinky na LinkedInu: nejvýkonnější formát nově i jako reklama a další pomoc pro inzerenty

4. 10. 2022 | Petr Michl
LinkedIn Documents generují až 3x více kliků než jakýkoliv jiný formát na sociální síti pro profesionály. Nyní půjdou přetavit v reklamy, které bude možné i navázat s offline konverzemi ve vašem CRM systému.


Zdroj: LinkedIn

Prezentace v PDF se mohou zdát jako věc z příloh firemních e-mailů, která je vzdálená čemukoliv, co může fungovat na sociálních sítích. Patří ale mezi formáty s největší proklikovostí na LinkedIn a nyní ho tato platforma dovolí nasadit i jako reklamu.

Námi vyjádřené překvapení o funkčnosti LinkedIn Documents (někdy nazývané Carousel Posts) vyvěrá především z toho, že LinkedIn podléhá dle mnohých „facebookizaci“: tedy profesionální témata ustupují do pozadí před „historkami ze života“, které se u mnoha uživatelů otírají o jejich profesní dráhu a kompetence jen velmi homeopaticky. Přesto jsou Document Ads brány jako jeden z nejatraktivnějších formátů. Příklad níže ukazuje, jak bývajý nejčastěji otpimalizovány pro mobilní zařízení (formát na výšku), pro ideální zážitek na desktopu lze ale snadno přepnout prezentaci (LinkedIn Document) do fullscreen módu.  

Pravděpodobně je to proto, že uživatelé jsou zvyklí z jiných sociálních sítí na „swipe right“ jako možnost k získání dalších informací. Ne nenarážíme na Tinder, ale spíše na formát Stories a také na Instagram, kde existuje řada účtů se seriózním či vzdělávacím obsahem založený na sérii vizuálů v klasickém příspěvku ve feedu. Z českých vyjmenujme například Jsem v obraze a z těch mediálních Voxpot.

I proto prý LinkedIn Documents dle zjištění portálu Social Insider generují 3x více kliků než jakýkoliv jiný formát.


Zdroj: Social Insider

A nyní je bude moc přetavit v reklamy pro větší dosah a jeho lepší zacílení. Pro zobrazení všech informací v dokumentu lze navíc od uživatelů vyžadovat přihlášení — reklamy samotné tak mohou přímo fungovat jako nástroj pro sběr leadů. Například si na 5. straně 30stránkového dokumentu řeknete o registraci pro pokračování ve čtení.

Možná je ale i varianta obsáhlejšího lead-gen formuláře nebo poskytnutí možnosti stažení dokumentu zdarma s tím, že budete mít posléze přehled o tom, kteří uživatelé tak učinili.


Zdroj: LinkedIn

S reklamami půjde spárovat konverze mimo LinkedIn

Podniky cílící na B2B klienty jejich databáze často spravují v k tomu určených CRM nástrojích a mají s nimi někdy spojeny i konverzní cesty na svých webech. LinkedIn umožní u Document Ads zaznamenat právě podobné konverze, které přes zmíněné nástroje zaznamenávají a vyhodnocují. LinkedIn tuto možnost nazvanou Offline Conversions vysvětluje takto:

„Offline Convesrions vám umožní propojit offline konverze, které sledujete prostřednictvím jiných nástrojů, přímo s LinkedIn. Soubory CSV můžete ručně nahrát přímo do Správce kampaní nebo využít marketingového partnera LinkedIn. Mezi podporované partnery patří Adverity, HubSpot, LeadsBridge, LiveRamp a Make."

Tedy budete moci k vyhodnocení reklam přidat zmínky o osobních schůzkách, telefonních hovorech nebo prodejích zaznamenaných v CRM nástroji. Což by mohl být dobrý způsob, jak zlepšit odezvu na základě porovnávání dat, což pomůže lépe zaměřit cílení LinkedIn na správné prvky.

Knihovna médií pro konzistentní otisk značky v reklamách

V neposlední řadě LinkedIn přidává možnost Knihovny médií, místa, kde budete mít vizuály a vizuální prvky pro využití v reklamách. Dle LinkedIn je Media Library „jediné místo pro nahrávání, správu a výběr médií pro tvorbu reklam, což vám pomůže ušetřit čas, dosáhnout lepšího výkonu a zlepšit spolupráci".

V praxi to pomáhá zejména při tvorbě sad reklam, které se liší třeba jen jedním prvkem:

„Můžete vytvořit až pět reklam najednou; stačí jen vybrat obrázek nebo video, které chcete použít (nebo znovu použít), z knihovny médií, a každá se stane vlastní reklamou. Vzhledem k tomu, že ke knihovně médií účtu má přístup každý marketér s potřebnými oprávněními, je také mnohem snazší spolupracovat s kolegy z týmu v rámci jednoho účtu."

Inzerenti budou mít přístup ke knihovně médií v rámci procesu vytváření kampaní pro jednotlivé reklamy se statickým vizuálem a videoreklamy.

Celkově tak jde ze strany LinkedIn o pořádný nášup změn, které přijdou mnoha inzerentům jistě atraktivní. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: