Nový formát reklamy na Instagramu nepůjde přeskočit
Zdroj: Reddit
Doby, kdy Mark Zuckerberg opatrně našlapoval před umísťováním reklam na Instagramu jsou pryč. A zdá se, že brzy padne další dosud zapovězená meta: nepřeskočitelné reklamy.
Několik spotterů i běžných uživatelů zahlédlo ve svém feedu videoreklamy, které jednoduše museli zhlédnout předtím, než se mohli posunout k dalšímu příspěvku.
Zdroj: Threads / thedanlevy
Instagram i u reklamy přidává vysvětlení:
„Vidíte reklamní přestávku
Reklamní přestávky jsou novým způsobem zobrazení reklam na Instagramu. Někdy budete muset zhlédnout reklamu, než budete moc pokračovat v prohlížení.“
Zdroj: Threads / thedanlevy
Nepřeskočitelné reklamy už patří i do portfolia formátů na YouTube. Lidé přitom uvádějí podobný typ otravných a z běžného uživatelského chování vytrhávajících reklam jako nejčastější důvod, proč si instalují ad blockery.
Zdroj: Hubspot
Pro zadavatele tu pochopitelně existuje dilema, jestli jim stojí naštvání lidí za dokoukání reklam i od těch, co by se při možnosti přeskočení k zhlédnutí celé stopáže nedostali. Množství inzerentů u videí na stránkách českých médií, které často tento model už uplatňují, ale naznačuje, že se jich najde více než dost.
Míra tolerance je odvislá do značné míry od toho, co je za dostupné alternativy. Mimo sociální sítě je situace spíše horší. Instagram přitom v posledním roce přitvrzuje. Do feedu pouští čím dál více Reels doporučených AI algoritmem, které nejsou od účtů, co uživatelé sledují. A zdá se, že pouští mezi nimi i více reklam, u nichž spíše zkouší stylem pokus / omyl, jestli na ně publikum zabere jen na základě signálů typu: „Další lidé, co dokoukali konkrétní reel, měli nízkou míru přeskočení této reklamy.“ Nepřeskočitelná reklama je pak jen dalším krokem zkoušejícím, co ještě uživatel ještě snese.